דפים

יום חמישי, 25 ביולי 2019

מענה אנושי תוך שש דקות ותום עידן הפקס: החוקים החדשים שנכנסים לתוקף

החל מהיום תקבלו מענה טלפוני במוקדי שירות לקוחות תוך 6 דקות. ממחר, תם עידן הפקס וגופים ציבוריים יחויבו לתת לכם אפשרות לשליחת דואר אלקטרוני


כולנו מכירים את ההמתנה האינסופית למוקדי שירות לקוחות שהייתה אמורה להסתיים לפני מספר שנים כשנכנס לתוקפו חוק השלוש דקות. אך החברות השונות מצאו פרצה בחוק וכאשר זמן ההמתנה היה ארוך משלוש דקות הם הציעו ללקוחות לבחור האם להמשיך ולהמתין או שנציג יחזור אליהם וכך הצרכנים המשיכו להמתין על הקו זמנים ארוכים בחסות החוק .
היום נכנסת לתוקף הנחייה חדשה של הממונה על הרשות להגנת הצרכן שאמורה לסגור את הפרצה הזאת. על פי תיקון 57 לחוק הגנת הצרכן החברות יחויבו לתת מענה טלפוני אנושי תוך 6 דקות מרגע תחילת השיחה. החוק חל על נותני שירותי טלפון נייח, טלפון נייד, שידורי כבלים ולווין, שירותי אינטרנט, ספק גז, ספק חשמל, ספק מים, ספק שירותי רפואה דחופה, בנקים, חברות אשראי, חברות הביטוח והפנסיה. החברות יחויבו לתת מענה תוך שש דקות בנושאים של טיפול בתקלה, בירור חשבון וסיום התקשרות.
לחברות עדיין מותר להציע לכם לא להמתין על הקו ושנציג יחזור אליכם אבל הן עדיין ידרשו לעמוד בזמן המתנה מקסימלי של 6 דקות בלבד מרגע תחילת הניתוב הטלפוני. חברות שלא יעמדו בכך מסתכנות בקנס של 7,000-22,000 ₪ .
החוק לא חל בכל המקרים
לא כל מי שמפעיל מוקד שירות טלפוני מחויב לעמוד במסגרת החוק, כך למשל משרדי ממשלה וקופות החולים לא מחויבות לזמן ההמתנה המקוצר. אבל גם לחברות שמחויבות לעמוד בחוק יש פתח מילוט קטן ובחוק החדש יש פרצה שמאפשרת למשרדי הממשלה השונים לאשר הקלות לחברות שתחת תחום אחריותם. כך למשל אישר משרד התקשורת לחברות הסלולר לענות רק ל85% מהשיחות תוך שש דקות. מה שאומר שעדיין יהיו צרכנים שימתינו על הקו לא מעט זמן והאכיפה תהיה מורכבת יותר.








תם עידן הפקס
החל ממחר ייכנס לתוקפו חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים הידוע גם כחוק הפקסים. החוק למעשה קובע כי גופים ציבוריים לא יוכלו לחייב אתכם לפנות אליהם ולשלוח מסמכים באמצעות הפקס אלא יצטרכו לאפשר לפנות אליהם באמצעי קשר דיגיטלי כמו  דואר אלקטרוני, אפליקציה או אתר אינטרנט.
החוק חל על גופים ציבוריים כמו משרדי ממשלה, בתי משפט, עיריות, תאגידי מים, בתי חולים וקופות חולים. לצערי, החוק לא חל על חברות פרטיות ואלה יכולות להמשיך ולדרוש מכם לשלוח פקס. חבל מאוד שהחוק לא הורחב גם לחברות האשראי, הפנסיה, הביטוח והבנקים שעושים שימוש רחב בפקס והחוק מאפשר להן להמשיך ולעשות את זה.
בשנת 2019 בה בכל סמארטפון יש אמצעי סריקה וחתימה דיגיטלית הפכה להיות פשוטה עד מאוד אין שום סיבה שעדיין יהיו גופים שיחייבו אותנו להשתמש במכשיר שעבר מהעולם.
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של השורה התחתונה ותישארו מעודכנים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה