דפים

יום שלישי, 23 ביולי 2019

אשראי, מזומן או כרטיס נטען? כך תחסכו על התשלומים בחו"ל

לפני טיסה לחו”ל כולנו משווים את מחירי כרטיסי הטיסה ובתי המלון, אבל לא פחות חשוב מהשוואת המחירים היא לבדוק איך כדאי לשלם וכיצד נוכל לחסוך כסף אם רק נשלם באמצעי התשלום הנכון


הימים בהם לפני כל טיסה לחו”ל היינו מוציאים מהבוידעם את חגורת הכסף שלובשים צמוד לגוף חלפו  והיום אפשר כבר להוציא כסף בכל מקום בעולם או לשלם באשראי. האפשרויות רבות ומגוונות אך כמובן שנלוות להן עמלות שונות.
בתשלום בחו”ל נוכל לבחור באחת מבין שלוש אפשריות שכיחות, תשלום באמצעות כרטיס אשראי, רכישת מזומן מראש בארץ או הוצאת מזומן מכספומטים בחו”ל, לכל אפשרות שנבחר יש עלויות שונות.
עבור חברות האשראי, שימוש בכרטיס בחו”ל מהווה מנוע הכנסה משמעותי מהעמלות אותן אנחנו משלמים בלי לשים לב. כך בתחילת החודש הודיעה חברת ישראכרט ללקוחותיה כי החל מחודש ספטמבר היא תייקר את תעריפי המרת המטבע בשימוש בכרטיס אשראי מ2.3% ל2.7% ובמקביל תוזיל את עמלת משיכת המזומנים בחו”ל מ3.9% ל3.5%.
כמה עולה כסף מזומן?
מי שאוהב לשלם בכסף מזומן יוכל להמיר אותו מראש בארץ או להוציא מכספומטים בחו”ל וההבדלים במחיר משמעותיים מאוד. עמלת משיכת מזומן בחו”ל בחברות האשראי עומדת על 3.5% בכאל, 3% בMAX ובישראכרט העמלה הגבוהה ביותר שעומדת על 3.9% ובחודש ספטמבר תוזל ל3.5%.
מי שרוצה להצטייד מראש בכסף מזומן יכול להמיר את השקלים למטבע זר באמצעות צ’יינג’ים הפזורים ברחבי הארץ, שער ההמרה יהיה בדרך כלל כשש עד שבע אגורות יותר מהשער היציג. אפשרות נוספת היא להזמין מט”ח ולאסוף אותו בנתב”ג או לרכוש מראש מזומן בבנק הדואר. אם תהיו ספונטניים ותחליטו להמיר את הכסף בנתב”ג ללא הזמנה מראש הספונטניות תעלה לכם ביוקר ותשלמו תעריפי המרה גבוהים.
 כמה תשלמו עבור אלף דולר או יורו במזומן?










כמו שניתן לראות אם אתם מעדיפים לשלם במזומן האפשרות הטובה ביותר היא להמיר מראש את הכסף בישראל אצל חלפנים מורשים או בבנק הדואר, אם תזמינו את המט”ח מראש ותאספו בנתב”ג תשלמו קצת יותר והאפשרות היקרה ביותר היא למשוך מטבע זר בכספומטים בחו”ל. אז אמנם רכישת מזומן בארץ זולה יותר אבל היא מחייבת אתכם להסתובב עם הכסף צמוד אליכם.
כמה עולה לשלם בכרטיס אשראי?
אפשרות נוספת לתשלומים בחו”ל היא באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי. עמלות ההמרה בחברות האשראי עומדות על 3% ב MAX,  בכאל תשלמו 2.8% ובישראכרט 2.3%, עמלה שתעלה בחודש ספטמבר ל2.7%.






כמו שניתן לראות עלות השימוש בכרטיסי אשראי בחו”ל זולה יותר מאשר הוצאת מזומן בחו”ל אך יקרה יותר מהמרת מט”ח בארץ לפני הנסיעה. אם אתם מתכננים להשתמש בכרטיס האשראי שלכם בחו”ל חשוב לוודא לפני הנסיעה שאתם זוכרים את הקוד הסודי משום שבבתי עסק רבים יבקשו מכם להקיש אותו עם הרכישה.
אפשרות נוספת למי שלא רוצה להסתובב עם מזומן אבל לא מחזיק בכרטיס אשראי בינלאומי היא להשתמש בכרטיס נטען של בנק הדואר. הכרטיס עולה 45 ₪ והחל מהטעינה השנייה תשלמו עמלה של אחוז אחד מהעסקה על כל הטענה. שימו לב שמעבר לעלות הזאת תצטרכו לשלם גם על המרת הכסף משקל למטבע זר, מה שהופך את השימוש בכרטיס ליקר יותר מכרטיס אשראי או מזומן. מעבר לכך יש מקומות כמו מלונות או סוכנויות להשכרת רכב שדורשים מספר כרטיס אשראי כפיקדון והם לא יקבלו את אמצעי התשלום הזה. עלויות הכרטיס והצורך בטעינת הכסף הופכות אותו לרלוונטי בעיקר עבור מי שלא מחזיק בכרטיס אשראי בינלאומי ולא מעוניין להסתובב עם כסף מזומן.
חברי מועדון משלמים פחות
עמלות ההמרה בשימוש בכרטיס אשראי עומדות על כמעט שלושה אחוזים בממוצע, עמלות אלה כמובן מייקרות את עלות הטיול. אך עמלות אלו רלוונטיות לא רק בעת טיולים לחו”ל אלא בכל הזמנה מאתר קניות בינלאומי ולכן אם אתם מחזיקים בשני כרטיסי אשראי כדאי לבדוק באיזה מהם תשלמו פחות ובנוסף בדקו האם יש לכם אפשרות להוזיל את העמלה שאתם משלמים לחברת האשראי.
חברי מועדוני צרכנות גדולים נהנים מעמלות מופחתות שיכולות להגיע אפילו לאחוז אחד בלבד. אם אתם משתייכים למועדוני צרכנות גדולים כמו חבר לאנשי קבע, מועדוני צרכנות למורים, חברי הסתדרות שוטרים וכדומה אתם כנראה זכאים להנחה בעמלות ההמרה. גם אם אינכם זכאים להשתייך למועדון גדול לפי תחום עיסוקכם תמיד תוכלו להצטרף לקבוצות קנייה חזקות כמו למשל כרטיס האשראי של קבוצת הפייסבוק “I NEED ID כזה אני רוצה” שמציעה כרטיס אשראי בשיתוף עם MAX ובו תעריף ההמרה עומד על אחוז אחד בלבד. אם את נוהגים לטוס הרבה לחו”ל או לבצע קניות באתרים בחו”ל כדאי לשקול מעבר לכרטיס אשראי שמקנה עמלות המרה נמוכות יותר.









איך כדאי לשלם?
אם אתם משלמים באשראי תמיד העדיפו לשלם במטבע המקומי, עמלות ההמרה שיגבו מכם באתרי קניות שונים או אפילו בחנויות בחו”ל או באתרי בתי המלון שמציעים לעיתים לבצע עבורכם את ההמרה תמיד יהיו עמלות גבוהות יותר משל חברות האשראי והן יכולות להגיע גם לשבעה אחוזים מערך העסקה. חריגים לכלל זה הם תשלומים בדיוטי פרי בישראל, כאן ניתן לשלם בשקלים על פי השער היציג של הדולר ללא שום עמלות המרה.
האם לשלם במזומן או אשראי?
אם יש ברשותם כרטיס אשראי עם עמלות המרה מופחתות שעומדות על עד 2% זאת תמיד תהיה האפשרות הזולה ביותר לשלם. אם יש לכם כרטיס אשראי רגיל, האפשרות הזולה ביותר היא להצטייד מראש בישראל במטבע זר באמצעות בנק הדואר או צ’יינג’ים. כמובן שלא תמיד זה נוח להסתובב בחו”ל עם הרבה כסף מזומן, לכן ההמלצה שלי היא לשלב בין תשלומים בכרטיס האשראי ובין כסף מזומן שרכשתם בארץ. בכל מקרה לא מומלץ להוציא כסף מזומן בכספומטים בחו”ל שם העמלות גבוהות יותר.
תמיד כדאי לבדוק מול חברת האשראי האם אתם זכאים להנחה בעמלות ההמרה ולמי שנוהג לטוס הרבה או לבצע קניות רבות ברשת כדאי לעבור לכרטיס אשראי בעל עמלות מופחתות.
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של השורה התחתונה ותישארו מעודכנים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה