יום שלישי, 8 בספטמבר 2020

אחרי הפקעת המחירים: הוגבל המחיר לבדיקת קורונה לטסים לחו"ל

 

משרד הבריאות קבע מחיר מקסימלי לבדיקת קורונה לטסים לחו"ל שלא יעלה על 297 ₪, את הבדיקה ניתן לבצע 72 שעות לפני הטיסה בבתי החולים ברחבי הארץ

אם אתם טסים לחו"ל בקרוב, את בדיקת הקורונה כבר לא תוכלו לבצע בחינם בקופות החולים ותצטרכו לשלם עליה באופן פרטי. עד סוף חודש אוגוסט נוסעים הטסים לחו"ל יכלו לבצע את בדיקת הקורונה בקופת החולים ללא עלות, אך החל מהראשון לספטמבר בדיקות הקורונה החלו להתבצע באופן פרטי והמחירים האמירו לסכומים של עד 1000 ₪ לבדיקה. כעת החלו במשרד הבריאות להתערב ולחייב את בתי החולים לגבות סכום שלא יעלה על 297 ₪ לבדיקה.

היכן ניתן לבצע את הבדיקה?

בדיקות הקורונה יבוצעו בבתי החולים בארץ החל מ72 שעות לפני הנסיעה וברוב בתי החולים יש לתאם תור לבדיקה. את הבדיקות ניתן לבצע בבתי החולים איכילוב, שיבא, וולפסון, אסף הרופא, אסותא, בלינסון, מאיר, הדסה, הלל יפה, רמב"ם, פוריה, זיו, העמק, כרמל, קפלן, ברזילי, סורוקה ויוספטל. רשימת בתי החולים עשויה להתעדכן בהמשך באתר האינטרנט של משרד הבריאות.

אפשרות נוספת היא לבצע את הבדיקה במסגרת שיתופי פעולה של חברות התעופה. כך למשל בחברת ישראייר מוצעת האפשרות להזמין בדיקת קורונה בעלות של 170 ₪ בלבד במעמד הזמנת כרטיס הטיסה.  הבדיקה מבוצעת ב"הדסה מדיקל" בירושלים או ברמת גן. אם תרצו שהבדיקה תבוצע בביתכם ללא הגעה לסניפים תשלמו 355 ₪ נוספים, את התוצאות תקבלו תוך 24 שעות בלבד.

בדקו מראש את הנחיות הכניסה למדינה

בכל מקרה לפני כל טיסה לחו"ל מומלץ לוודא מראש את הנחיות הכניסה למדינה והבדיקות שנדרש להציג וכן את הנחיות הבידוד המעודכנות עם השיבה לישראל. 

כזכור, באמצע חודש אוגוסט השמיים נפתחו וטיסות סדירות החלו לצאת מנמל התעופה בן גוריון למספר מדינות שמוכנות לקבל ישראלים לשטחן ללא חובת בידוד. אבל, כדי להגיע לחופשה ביוון, קרואטיה או בולגריה תצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית. עבור טיסה ליוון או לבולגריה בדיקת הקורונה צריכה להתבצע 72 שעות לפני הטיסה, הטסים לקרואטיה יתבקשו לבצע בדיקה 48 שעות לפני הטיסה.


הבדיקות בנתב"ג יוזילו את עלות הבדיקה

באמצע חודש אוקטובר תפתח האפשרות לבצע בדיקות קורונה בנתב"ג. בדיקות הקורונה יבוצעו ע"י חברת אומגה שזכתה במכרז ובשיתוף בית החולים רמב"ם.

שירות הבדיקות יינתן לטסים ולחוזרים מחו"ל ועלות הבדיקה תעמוד על 44.88 ₪ לבדיקה תוך 14 שעות ו134.64 ₪ לבדיקה תוך ארבע שעות. המחירים האלו נמוכים משמעותית מהמחירים שקיימים בשוק היום, גם אחרי התערבות משרד הבריאות ולכן סביר להניח שנראה בהמשך ירידה במחירי הבדיקות.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "הצרכנית" ותישארו מעודכנים בכל מה שקורה בעולם הצרכנות וגם במבצעים, הטבות מיוחדות והמלצות רכישה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה