יום ראשון, 22 בנובמבר 2020

המדריך המלא לעמלות המרה ברכישות מאתרים בחו"ל

 אנחנו בעיצומו של חודש נובמבר בו אנחנו רוכשים לא מעט באתרים בחו"ל. בכל רכישה באתר בינלאומי מתווספת לחשבון הסופי שלנו גם עמלת המרה שלא תמיד אנחנו לוקחים אותה בחשבון.

בוודאי יצא לכם כבר לשמוע את ההמלצה: תמיד שלמו במטבע המקומי של האתר. למה? כי לרוב האתרים נוהגים לגבות עמלות המרה גבוהות שיכולות להגיע ל6-7% מסכום העסקה. לא כולם כאלה, יש חריגים למשל אמזון שהורידה לפני כשנה את עמלות ההמרה ל2.5% אבל לרוב, האתרים בחו"ל גובים עמלות המרה גבוהות יותר משל חברת האשראי.

אם את משלמים באמצעות מטבע מקומי של האתר עמלת ההמרה קבועה מראש ונקבעת על ידי חברת האשראי שלכם. אם אין לכם הסדר מיוחד מול חברת האשראי תשלמו כ 2.8% עמלת המרה. אבל להרבה לקוחות יש הסדרים של מועדונים שונים שמוזילים את עמלת ההמרה. אני למשל משלמת 1.4% ויש שמשלמים פחות ממני. אם אתם נוהגים לקנות הרבה בחו"ל כדאי לפנות לחברת האשראי ולנסות לשפר את התנאים.

ומה עם פייפאל? פייפאל גובים עמלת המרה של 2.5% אבל את ההמרה לא עושים בפייפאל לפי השער היציג אלא לפי שער אחר והעמלה המצטברת מגיעה ל3.5%, יותר מהעמלה הבסיסית של חברת האשראי. לכן חשוב מאוד שאפשרות ברירת המחדל שלכם בפייפאל תהיה לשלם במטבע המקומי.

איך עושים את זה? באתר פייפאל כנסו ל"חשבון שלי">אפשרויות המרה>בחרו ״חייבו אותי במטבע המופיע בחשבונית של המוכר״>שמרו את השינויים.

קניות באתרים בחו"ל מהוות פעמים רבות חסכון משמעותי לעומת הקנוית בארץ אבל גם כשקונים באתרים אלו צריך לעשות זאת בחכמה ולקחת בחשבון את עלויות ההמרה ולצמצם אותם ככל שניתן.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "הצרכנית" ותישארו מעודכנים בכל מה שקורה בעולם הצרכנות

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה