יום חמישי, 5 בנובמבר 2020

איך יראו ימי המכירות של נובמבר בצל הקורונה?

 כבר שנים רבות שחודש נובמבר הפך לחודש הקניות המבצעים ולאורך כל החודש מתקיימים ימי מכירות ישראליים ובין לאומיים. השנה בשל הקורונה ימי הקניות המסורתיים צפויים להתנהל קצת אחרת. הנה המדריך המלא שיעשה לכם סדר בשינויים שצפויים השנה כדי שתוכלו להנות מהמבצעים בצורה הטובה ביותר

ימי הקניות של נובמבר יראו השנה קצת אחרת גם בשוק הישראלי וגם בשוק הבינלאומי. נגיף הקורונה השפיע באופן משמעותי על אתרי המסחר ושוק קניות האונליין ואת השינוי אנחנו נראה גם באתרים הישראליים וגם באתרים הבינלאומיים.

בישראל, היו שתי מגמות משמעותיות שהתרחבו בעקבות נגיף הקורונה, הראשונה היא פריחה של שירותים ואתרים שמוכרים מוצרים באינטרנט. עסקים קטנים רבים שעד כה היו רגילים לתת שירות בחנויות בלבד עברו להציע שירותי משלוחים באמצעות רכישה באתר או בהזמנות טלפוניות. במקביל גם רשתות גדולות ואתרים שכבר היה בזירת המכירות ברשת הציעו שירותים נוספים כמו חנויות וירטואליות, מוצרים חדשים במשלוחים וגם משלוחי אקספרס. ההיצע, המגוון והאפשרויות גדלו וזאת בהחלט מגמה חיובית.

מגמה שנייה וחיובית פחות היא עליית מחירי המשלוחים וזמני המתנה ארוכים יותר. העלייה הגדולה בביקוש למשלוחים יצרה עומס וביקושים משמעותיים על חברות המשלוחים. את התוצאה של זה ראינו בזמני משלוח ארוכים מאוד שלעיתים מגיעים אפילו ליותר מ21 ימי עסקים, זמן לא סביר לקבלת משלוחים. במקביל בשל העומס קיימת גם עליה במחירי המשלוחים וחנויות רבות העלו את מינימום הקנייה הנדרש לקבל משלוח בחינם או שהפסיקו להציע אותו לחלוטין. חלק מהחנויות מציעות גם אפשרות לקבל משלוחי אקספרס מהיום להיום או מהיום למחיר במחיר סמלי וזאת דווקא אפשרות טובה וראויה שהביאה איתה הקורונה.

מה קורה בעולם?

בזירת אתרי המסחר הבינלאומיים הקורונה הביאה איתה קושי לוגיסטי משמעותי. ענף המשלוחים מחו"ל מושתת על שילוב של משלוחים באמצעות מטוסי מטען ומטוסי נוסעים. כשאין כמעט טיסות מסחריות יש קושי גדול לשנע סחורות ומוצרים בכמויות גדולות וכתוצאה מכך המשלוחים לוקחים יותר זמן ועולים יותר כסף. כך למשל אמזון עצרה בתחילת הקורונה את המשלוחים לישראל ובהמשך החזירה אותם בעלויות גבוהות, נקסט העלתה את הזמן לקבל משלוח, באייהרב העלו את המינימום הנדרש לקבלת משלוח חינם ובעלי אקספרס התחלנו לראות עלויות משלוח עבור רוב המוצרים.

את ההשפעה של עלויות המשלוח אנחנו נראה כמובן בקניות מאתרים מחו"ל. אם בשנים האחרונות התרגלנו לקחת חלק בחגיגת הקניות הבינלאומית ולהזמין גם מאמזון בבלאק פריידי השנה ככל הנראה נסתפק בעיקר באתרים מקומיים ובמעט אתרים שעדיין שולחים לישראל בעלויות משתלמות.

ימי המכירות בשנת 2020

ימי המכירות של השנה יפתחו עם חגיגת הקניות הישראלית שופינג אייאל שתתקיים ב10-11.11, לאחריה יגיע יום הרווקים הסיני ב11.11 ולקראת סוף החודש יתקיים הבלאק פריידי ב27.11 והסייבר מאנדיי ב 30.11. 

Shopping IL

כאמור, את חודש הקניות יפתח שופינג איי אל שנערך זו השנה השביעית ביוזמת גוגל. השנה צפויים להשתתף בימי המכירות למעלה מ 1600 אתרים ישראלים שימכרו מגוון מוצרים במגוון קטגוריות כמו ביגוד, הנעלה, ילדים, מוצרי חשמל, תכשיטים, ריהוט וקוסמטיקה.

יום המכירות הישראלי מתחרה השנה ראש בראש מול יום הרווקים הסיני ויהיה מעניין לראות מה זה יעשה למכירות השנה. בשנה זו משתתפים ביוזמה יותר עסקים מבשנים הקודמות כחלק מהמגמה של מעבר לסחר מקוון. ימי המכירות יתקיימו כשהקניונים עדיין סגורים מה שירכז את כל ההנחות לרשת.


מה כדאי לקנות בשופינג איי אל?

שופינג איי אל הוא הזדמנות מצוינת למי שאוהב לרכוש בעיקר מאתרים ישראלים בשפה העברית ועם אחריות בישראל. משתתפים בו בד"כ גם עסקים קטנים מקומיים שלא תמיד נותנים הנחות בימי המכירות בהמשך החודש ולכן מאתרים כאלה כדאי מאוד לרכוש במהלך שופינג איי אל. צריך לקחת בחשבון שיש רשתות גדולות ששומרות מבצעים אטרקטיביים דווקא לבלאק פריידי ולכן לפני כל רכישה כדי לבדוק האם ההנחה המוצעת אכן משמעותית, אם לא שווה בדרך כלל לחכות לבלאק פריידי אז הרשתות הגדולות מציעות הנחות עמוקות יותר. את רשימת האתרים שמשתתפים בחג הקניות הישראלי אפשר למצוא כבר עכשיו באתר Shopping IL.

יום הרווקים הסיני

יום הרווקים הסיני מתקיים בכל שנה ב11.11 במשך 24 שעות באתרי המסחר הסיניים. המקור של יום הרווקים הוא בכלל באוניברסיטאות סין שם סטודנטים צעירים חגגו את יום הרווקים בתגובה ליום האהבה המערבי. משנת 2009 עלי באבא החליטה לקחת את יום הרווקים תחת חסותה ולהפוך אותו ליום קניות.

יום הרווקים שובר בכל שנה את שיאי המכירות ובשנה שעברה נמכרו מוצרים בשווי של 38 מיליארד דולר, בשנה לפני הענקית הסינית מכרה מוצרים ב 31 מיליארד דולר. השנה ככל הנראה הסינים לא יראו גידול משמעותי במכירות ואולי לראשונה תהיה אפילו ירידה בכמות המכירות. כידוע הקורונה הגיעה מסין ויש צרכנים בישראל ובעולם שעדיין לא חזרו לרכישות הרגילות. בנוסף, מחירי השילוח הפכו לגבוהים יותר וכך מוצרים רבים התייקרו במחיר הסופי שלהם.

עדיין צפויות הנחות משמעותית והענקית הסינית כנראה לא תוותר בקלות על יום המכירות הזה ואנחנו צפויים לראות יותר קופונים של הנחות בקנייה מעל סכום מסוים. צריך לזכור שלא רק עלי אקספרס משתתפת בחגיגה אלא גם אתרים כמו גירבסט ובנגגוד וכמובן שגם הרשתות בישראל שמוכרות מותגים סיניים כמו שיאומי צפויות להשתתף בימי המכירות.

מה כדאי לקניות ביום הרווקים הסיני?

אני ממליצה להתמקד ביום הזה במוצרים שנחשבים לגדולים ויקרים יותר, כמו שואבי אבק רובוטיים, גאדג'טים לבית, עגלות תינוק, סלולר ומטענים ולא במוצרים הקטנים של עלי אקספרס שגם ככה נמכרים במחיר נמוך. דווקא במוצרים הקטנים המוכרים הסיניים נוטים להעלות את המחיר כמה ימים לפני ה11.11 ואז ביום הרווקים עצמו  מציגים אחוזי הנחה אטרקטיביים לכאורה אבל לפעמים אין שום הנחה אמתית.

אם בכל זאת אתם רוצים לקנות מוצרים קטנים, רכזו את כולם לקנייה אחת, כך תוכלו להשתמש בקופונים ייחודים ליום הרווקים שנותנים הנחה מעל לסכום קנייה מסויים והם בדרך מאוד משתלמים.

הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי

הבלאק פריידי יחול ביום שישי ה27.11. יום שישי השחור הוא כינוי ליום שישי שלמחרת חג ההודיה, שפותח בארה"ב את עונת המכירות לקראת חג המולד. אם תהיתם מהיכן הגיע השם אז הבלאק פריידי נקרא כך בשל הסימון שהיה נהוג בעבר בספרי חשבונות, בהם הצבע האדום סימן הוצאות והפסדים, והצבע השחור סימן רווחים.

סייבר מנדיי הוא המונח השיווקי שמתאר את יום שני שבא מיד לאחר הבלאק פריידי, השנה הוא מתקיים ב30.11. במקור הוא נוצר כדי לעודד אנשים לעשות את הקניות שלהם באינטרנט. בשנים האחרונות אין ממש הפרדה בין שני ימי המכירות האלו ומתקיים בדרך כלל סוף שבוע אחד ארוך מאוד של קניות גם בארץ וגם בחול.

בדרך כלל אנחנו רגילים לראות תמונות של תורים ארוכים משתרכים מחוץ לחנויות בארה"ב והתנפלות בפתיחת הדלתות. השנה כנראה לא נזכה לראות את המראות האלה והרשתות הגדלות בארה"ב כמו וולאמרט, טרגט ובסט ביי כבר הודיעו שאת המבצעים האטרקטיביים ביותר הם יציעו אונליין כדי למנוע התקהלות.

גם בישראל בהנחה והקניונים כבר יהיו פתוחים נראה מאמץ של הקמעונאים להציע מבצעים אטרקטיביים ברשת כדי למנוע התקהלות.

מה כדאי לקנות בבלאק פריידי ובסייבר מאנדיי?

המבצעים השווים באמת מתקיימים בארה"ב שם אפשר לראות מבצעי עומק של מוצרים בהנחות אגרסיביות בשיטת כל הקודם זוכה או מבצעים לזמן קצר בחיתוכי מחיר משמעותיים. השנה ככל הנראה יהיה קשה לצרכן הישראלי לממש את המבצעים האלה בגלל עלויות המשלוח הגבוהות מאמזון. כמובן שאפשר לשלוח גם באמצעות חברות שילוח אבל גם כאן המחירים לא תמיד משתלמים.

בישראל אנחנו כן צפויים לראות הנחות משמעותית בתחום מוצרי החשמל, אלקטרוניקה, סלולר, מוצרים לבית, מחשבים, צעצועים וכו'. גם רשתות האופנה מציעות בדרך כלל הנחות אטרקטיביות מאוד ומאפשרות להצטייד לקראת עונת החורף במחירים נוחים.

קנו בחכמה

חודש נובמבר הוא חודש רווי במבצעים אפשר בהחלט להנות מהנחות משמעותית על מוצרים שאתם צריכים אך כדאי גם לשים לב שאתם לא מתפתים לרכישות מוגזמות ומיותרת. לכן, תכננו ככל הניתן את הקניות שתבצעו. חשבו מראש איזה מוצרים אתם צריכים ובצעו סקר שוק.

בדקו את שערי ההמרה שלכם בחברת האשראי ובקשו להוריד את העמלה אם היא גבוהה מאחוז. בכל מקרה כשאתם משלמים באתרים בינלאומיים שלמו תמיד במטבע המקומי. עמלות ההמרה של האתרים לרוב יקרות יותר משל חברות האשראי

אל תתפתו לרכוש מוצרים שמוצעים בהנחות משמעותית אך אין לכם צורך בהם, לפעמים מתפתים כשרואים הנחות גדולות ורכישה של מוצר שאינכם צריכים היא כמובן לא משתלמת.

בקנייה אונליין בדקו היטב את תיאור המוצר שאתם קונים, מה הוא מכיל, האם המידות מתאימות לכם וכו'. ברכישה מאתרים סיניים שימו לב לדירוג המוכר ולכמות הרכישות שבוצעו ממנו כדי לוודא שהוא מוכר אמין.

נצלו את ימי המכירות כדי לקנות את מה שאתם צריכים בהנחות ולא כדי לקנות בצורה אימפולסיבית מוצרים מיותרים.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "הצרכנית" ותישארו מעודכנים בכל מה שקורה בעולם הצרכנות

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה