יום שני, 16 בספטמבר 2019

כיצד ירדו מחירי עגלות התינוק בעשרות אחוזים?


שוק עגלות התינוקות משנה את פניו בחודשים האחרונים, עגלות חדשות שמגיעות לישראל נמכרות במחירים נוחים ומחירי העגלות הוותיקות והיוקרתיות יורדים

לקראת לידת תינוק יש הוצאות רבות וההתרגשות הרבה מלווה גם בהוצאה כלכלית משמעותית. המרכיב המשמעותי ביותר בקנייה לקראת לידה הוא העגלה שמחירה יכול להגיע גם לאלפי שקלים, בוודאי אם רוצים לקנות עגלה של מותג מוביל.
בחודשים האחרונים אנחנו עדים לשינוי משמעותי בתחום עגלות התינוק ועגלות חדשות מושקות במחירים אטרקטיביים. בשבוע שעבר השיקו ברשת שילב את קולקציית סתיו חורף 2020, סיור קצר בחנות מגלה קולקציה עשירה ונעימה אבל מעבר לקולקציה החדשה, דבר נוסף שבולט לעין הוא שלטי המחיר לצד העגלות שרבים מהם מציגים מחירי מבצע.
כך למשל בשילב השיקו לאחרונה את עגלת צ’ארלי של איזיווקר, העגלה נמכרת במחיר של 2390 ₪ לחברי מועדון במקום מחיר רגיל של 2990 ₪. מדובר בעגלה משולבת של המותג שנמכר בלעדית בשילב, היא כוללת גם טיולון שמתאים מגיל לידה וגם אמבטיה וכיאה לטרנד העגלות הקומפקטיות, היא מתקפלת ביד אחת ושוקלת רק 8 ק”ג.
גם המחירים של המותג האיטלקי הוותיק אינגליזינה שנחשב לאיכותי ויוקרתי ירדו באופן משמעותי והעגלות הפכו להיות נגישות יותר. כך למשל עגלת אינגליזינה טרילוגי נמכרת היום במחיר של 2650 ₪ לחברי מועדון כאשר רק לפני שנתיים היא עלתה 3999 ₪. דגם אינגליזינה אפטיקה נמכר ב 2990 ₪ במקום 3490 ₪.

גם ברשתות אחרות נמכרים מותגים בלעדיים, ברשת בייביסטאר למשל משווקים עגלות משולבות של אויסטר ואת הטיולון קומפקטי סקוויז של לופינג. בנוסף ברשת מוכרים את העגלה המשולבת Qbit של Goodbaby, גם היא עגלה קופמפקטית וקלילה, עם סל שכיבה וטיולון שמגיע לשכיבה מלאה במשקל של 7.5 ק”ג.  העגלה נמכרת כעת במחיר של 2190 ₪ במקום ב 2590 ₪. במחיר כזה לפני שנתיים כמעט לא היו קיימות עגלות משולבות, בטח שלא קלות משקל.








מחירי המותגים המובילים ירדו בעשרות אחוזים
אבל לא רק מותגים שנמכרים בלעדית ברשתות השונות מציעים מחירים נוחים לעגלות, גם מחירי העגלות של המותגים הוותיקים שנחשבים נחשקים השתנו באופן משמעותי. עגלת בוגבו בי 5 שנחשבת איכותית ויקרה נמכרת היום ברשת שילב במחיר של 3399 ₪ לחברי מועדון לעגלה הכוללת גם אמבטיה, ברשת בייבי סטאר תמצאו את אותה עגלה במחיר של 3290 ₪, על הטיולון בלבד תשלמו ברשת מוצצים 2439 ₪.
גם מחירה של עגלת היויו השתנה באופן משמעותי, ברשת בייבי סטאר תשלמו על הטיולון 1498 ₪ במקום 2170 ₪ ועל עגלה הכוללת שק שינה מגיל לידה תשלמו 2197 ₪ במקום 3070 ₪. בשילב תשלמו 1550 ₪ לטיולון ותוספת שק שינה תעלה עוד 480 ₪. עגלה נוספת שמחירה ירד היא עגלת טיולון צ’יקו מינימו שנמכרת היום במחיר של 649 ₪ לדגם המשופר, כאשר לפני כשנתיים הדגם הקודם עלה 1000 ₪.
השינוי במחירי העגלות כמו בוגבו, אינגליזינה ויויו הוא דרמטי משום שמדובר בעגלות מבוקשות. אז מה קרה שהמחירים ירדו? ככל הנראה מדובר בשילוב של מספר גורמים. רשתות הלואו קוסט ויבואנים שונים החדירו לארץ מותגים בינלאומיים זולים יותר, מה שאיפשר להורים הטריים להצטייד בעגלות במחירים נוחים. כך למשל עגלת הג’ואי כרום נמכרה בתחילת דרכה בישראל במחיר של 1590 ₪ לעגלה משולבת, חברת BIBA M החלה להציע עגלות מגיל לידה במחיר של 599 ₪. מעבר לכך יש פה החלטה אסטרטגית של הרשתות הגדולות להציע מחירים נמוכים יותר וברגע שרשת אחת הורידה מחירים כל שאר הרשתות יישרו קו.
מחירי המבצע על עגלות שהתחילו לפני מספר חודשים כמבצעי קאשבאק הפכו למחירים כמעט קבועים של העגלות. ייתכן כמובן שגם לחשש מפני ההשפעה של כניסתה של אמזון לישראל יש חלק בירידת מחירי העגלות. נכון להיום, כמעט בכל המקרים יהיה זול יותר לקנות עגלה בישראל מאשר להזמין אותה מחו”ל ולשלם עלויות מיסים לכן הפיתוי לקנייה באמזון כמעט לא קיים.
בסופו של דבר שילב של כמה סיבות הביאו לירידת המחירים המשמעותית שבהחלט מקלה במעט על ההורים הטריים שנדרשים להוצאות רבות בתקופת הלידה.

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של השורה התחתונה ותישארו מעודכנים




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה