אם אתם רגילים לרכוש מוצרי פארם וטואלטיקה רק ברשתות הפארם כדאי
שתדעו שעל פי בדיקה של משרד הכלכלה את מוצרי הפארם משתלם יותר לרכוש דווקא ברשתות
המזון. אז מי הרשת הזולה ביותר ואצל מי תשלמו יותר? כל הפרטים בכתבה
במשרד הכלכלה והתעשייה מנסים בשנים האחרונות
לעודד את התחרות ועורכים בשנתיים האחרונות השוואת מחירים של מוצרי פארם שונים כמו
שמפו ומרכך, דאורדורנטים, משחות שיניים, סבונים וחיתולים. על פי בחינת המחירים של
המשרד ניתן לדעת איפה הכי משתלם לקנות את מוצרי הפארם. השוואת המחירים מתבצעת הן
ברשתות הפארם והן ברשתות שיווק המזון ועל פי רוב הסל המשתלם ביותר נמצא דווקא
ברשתות השיווק ולא ברשתות הפארם הייעודיות.
איפה הכי משתלם לרכוש מוצרי טואלטיקה?
על פי השוואת המחירים של משרד הכלכלה עולה
כי הסל המשתלם ביותר לרכישת מוצרי טואלטיקה נמצא ברשתות המזון שנחשבות כרשתות
דיסקאונט כמו רמי לוי, חצי חינם ויקטורי ויוחננוף ושם הסל הממוצע עומד על 724 ₪, ברשתות
הפארם מחיר הסל הממוצע הינו 750 ₪.
רשת רמי לוי היא הרשת הזולה ביותר לאורך כל
תקופת הבחינה וממוצע עלות הסל ברשת עומד על 683 ₪, הרשת היקרה ביותר היא רשת חצי
חינם שם עלות הסל הממוצעת עומדת על 832 ₪.
התחרות הובילה לירידת מחירים
לפני שנה הושקה רשת BE (לשעבר ניו פארם) ונראה שהכניסה שלה לשוק מוצרי הפארם השפיעה
בצורה משמעותית על רמת המחירים. כך ניתן לראות ירידה של 8% במחיר הסל הממוצע של
מוצרי הטואלטיקה בחודש נובמבר האחרון לעומת חודש נובמבר בשנה שעברה. לפני שנה
העלות הממוצעת של סל מוצרי הטואלטיקה עמדה על 815 ₪ ובנובמבר האחרון העלות הממוצעת
ירדה ל749 ₪.
הפערים בין מחירי הסל הממוצע ברשתות עדיין
גבוהים, אבל נראה שהתחרות גורמת לרוב השחקנים בשוק להוריד מחירים לפחות ברמה מסוימת
ופער המחירים של הסל הממוצע הצטמצם מ41% ל29% בין הרשת היקרה לזולה ביותר ביחס
לתקופה המקבילה אשתקד.
התחרות בין רשתות הפארם גוברת
על פי נתוני משרד הכלכלה ברשת BE מציגים מחירים שנמוכים יותר ב8% מהמתחרה שלה, רשת סופר פארם. מעבר לירידת המחירים הכללית בשוק נתון נוסף
שעולה מהדוח הוא שרמת המחירים ברשת BE
נמוכה בכ- 7% ביחס לתקופה שקדמה להשקת הרשת. ממוצע עלות הסל ברשת BE (ניו פארם לשעבר)עמד על 742 ₪ בעוד המחיר הממוצע בניו פארם
לפני השקת BE היה 800 ₪.
ירידת המחירים ברשת BE היא משמעותית עבור הצרכן ומסמנת כיוון של הרשתות שמבינות שעל מנת
למשוך צרכנים לחנויות שלהם צריך לתת ערך משמעותי גם בסוגיית המחיר.
היכן נמצאים הפערים המשמעותיים?
את הסקירה ההשוואתית של מוצרי הטואלטיקה
ביצעו במשרד הכלכלה והתעשייה ב100 סניפים בפריסה ארצית והיא כללה רשתות פארם,
חנויות פארם קטנות ורשתות שיווק מזון. בדיקת המחירים בוצעה עבור 44 מוצרים נבחרים
כמו משחת שיניים, סבון, שמפו, מרכך שיער, דאודורנט, חיתולים ומגבונים.
הפער המשמעותי ביותר במחירים נרשם בקטגוריית
הדאורדורנטים לגברים, הרשת היקרה ביותר בקטגוריה הייתה סופר פארם שם המחיר הממוצע
עמד על 185 ₪ ואותו סל בדיוק נמכר ברמי
לוי ב119 ₪.
פער משמעותי נוסף קיים בקטגוריית החיתולים
שמהווה הוצאה משמעותית למשפחות עם תינוקות ופעוטות. הפער בין הרשתות היה גבוה,
ברשת חצי חינם עמד המחיר על 201 ₪ לעומת ויקטורי שם נמכרו מוצרים זהים ב151 ₪, פער
של 32%. פער דומה נרשם גם בקטגוריות המגבונים.
גם במשחות השיניים הפער היה משמעותי כאשר בחצי
חינם המחיר עמד על 114 ₪ וברמי לוי נמכרו אותם מוצרים ב77 ₪.
תמונה משמחת שעולה מהנתונים של משרד הכלכלה
היא שנראה שקיימת מגמה של ירידת מחירים בשוק והפערים בין הרשתות הולכים ומצטמצמים.
יחד עם זאת עדיין קיימים פערים של עשרות אחוזים בין הרשתות השונות ולכן חשוב מאוד
להכיר את הנתונים ולהשוות מחירים. מוצרי הטואלטיקה מהווים חלק בלתי נפרד מהוצאות
הבית השוטפות והפערים במחירים יכולים להשפיע באופן משמעותי על ההוצאות הכוללות של
משק בית בישראל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה