יום רביעי, 17 ביוני 2020

בדיקת השורה התחתונה: משחקי קופסה חדשים לילדים


משחק עסקים חדש, משחק חשיבה ומשחק קלפים, מה חשבנו על משחקי הקופסה שיצאו לאחרונה לשוק? בדיקת השורה התחתונה


מסביב לעולם מבית ישראטויס

המשחק החדש מבית ישראטויס, הוא משחק עסקים שמתחיל בישראל וממשיך ברחבי העולם ומקנה לילדים כלים ראשוניים ובסיסיים להתנהלות עסקית.
עלילת המשחק מתרחשת בזירה עגולה, בה אין משתתפים המוצאים את עצמם בפינה. המשחק שמורכב ממסלול כפול, נפתח במסלול פנימי, במהלכו רוכשים המשתתפים בתים ובתי מלון בישראל באמצעות שטרות ישראליים חדשים. בהמשך הם יעברו בשגרירות, יצטיידו בדרכון ויגיעו למעבר הגבול בדרכם למדינות העולם במסלול החיצוני, שם ימשיכו במסע העסקים והפעם בדולרים.
במהלך מסע העסקים בחו"ל משתתפי "מסביב לעולם" נחשפים למושגים מרכזיים בתחומי העסקים, הכלכלה והתיירות: מהו בנק, מהו דרכון, מהם מעברי גבול ושגרירות, כיצד מחשבים את שערי החליפין בהמרת שקלים לדולרים בעמדת ה-Change, מה עושים בדיוטי פרי, כיצד נוסעים ברכבת תחתית ואיך מקבלים החזרי מס על רכישות בחו"ל.

בדקנו ומצאנו

המשחק מגיע בקופסה עשירה מאוד, עם כלי משחק רבים ומגוונים, שטרות ישראלים לצד דולרים, קופות בנק וקופות למשתתפים, בתים ומלונות איכותיים, דרכונים אישיים, כרטיסי הודעות דואר אלקטרוני ועוד. כשמחזיקים את כרטיסיות המשחק ניכרת השקעה רבה בעיצוב ובעמידות גם של הכרטיסים וגם של הבתים והמלונות.
המשחק עשיר מאוד, הוא כולל מגוון מאוד גדול של מושגים, התייחסות להמרות מטבע, תשלומי שכירות, ארנונה ומים והוצאות שונות על קנסות וכך מלמד מעט על התנהלות כלכלית.
המעבר בין ישראל לחו"ל נותן למשחק עוד מימד של עניין וסקרנות אבל גם מעשיר את העולם הכלכלי שהילדים נחשפים אליו במשחק, תוך התייחסות להוצאות נסיעה, מטבע וכדומה.
אמנם יקח קצת זמן עד שנוכל לחזור ולבלות עם הילדים בחו"ל, אבל דווקא עכשיו זה זמן מצויין למשחק הזה שמאפשר גם להפליג בדמיון לחופשות בחו"ל וגם להבין ולהתנסות בחישובים עסקיים וכלכליים.

כמה זה עולה לנו?

מחיר המשחק 149.9 ₪, הוא מיועד לארבעה משתתפים ומעלה בגילאי שמונה פלוס. לדעתי גם ילדים סקרנים בני שבע כבר יכולים לשחק במשחק לצד אחים גדולים או הורים.

ד"ר ביקר של "גאוני"

"ד"ר ביקר" – Dr. BEAKER
הוא משחק חשיבה שמשלב גם זריזות ידיים. המשחק מתרחש במעבדה של ד"ר ביקר שם מתבצע ניסוי מדעי שכדי להצליח בו צריך למקם במהירות רבה את המולקולות הצבעוניות בכלי המעבדה לפי הציור שבקלפי האתגר. את המולקולות צריך לסדר באמצעות כלי ערבוב שאיתו מעבירים אותם בין הגומחות בתחתית הכלי.

בדקנו ומצאנו

המשחק עשוי בצורה טובה מאוד, כלי המעבדה והערבוב נותנים תחושה מציאותית ומאפשרים לילדים לדמיין לרגע שהם אכן בניסוי מדעי.
הכרטיסים מגוונים ומאתגרים ומאפשרים משחק קצבי ומשעשע. למרות שזה נראה פשוט, מכיוון שאת כדורי המולקולות אפשר להזיז רק באמצעות המוט ולא בידיים מדובר במשחק מאתגר מאוד. עקרונית הוא מתאים מגיל שמונה, ילדים עם מיומנות מוטרית טובה יוכלו להתמודד איתו גם בגיל צעיר יותר.

כמה זה עולה לנו?

המשחק עולה 129 ₪ ומכיל  4 כלי מעבדה, 4 מוטות ערבוב, 50 קלפי אתגר ו24 כדורי מולקולות .  
בקניית ארבעה משחקים באתר גאוני מקבלים את המשחק החמישי במתנה בהזנת קוד קופון geoni-time . משלוח בחינם מעל 150 ₪ .

טאקו מבית גאוני

משחק נוסף של גאוני שיצא לאחרונה הוא "טאקו" משחק חשיבה שמצריך תפיסה חזותית, תשומת לב, מיקוד, זריזות ומהירות מחשבה. במהלך המשחק השחקנים צריכים לבצע מספר פעולות בו זמנית.  
לומר את אחת המילים המלוות את המשחק על פי הסדר (וסדר הישיבה) טאקו, חתול, עז, גבינה, פיצה. כאשר במקביל לכך מניחים קלף במרכז השולחן ובוחנים אם יש התאמה בין המילה שנאמרה לקלף שהונח. אם יש התאמה צריך להניח בזריזות את היד על ערימת הקלפי
ם. בנוסף יש מספר קלפים מיוחדים שכאשר הם מונחים צריך לבצע במהירות פעולה מסוימת על פי ההנחיות.

בדקנו ומצאנו

טאקו הוא משחק משעשע מאוד, כייפי עם קצב נהדר. הוא מצריך ריכוז, זריזות ותשומת לב רבה. המשחק תחרותי מאוד אבל משרה אווירה נעימה וכיפית כשמשחקים אותו יחד. הוא לגמרי משתייך לסוג משחקי הקלפים האהובים עליי.
הוא מתאים ל2-8 משתתפים מגיל שמונה. גם במשחק הזה בעיני ילדים קטנים יותר במשפחה יכולים להצטרף. לטעמי שמונה משתתפים זה קצת יותר מדי למשחק הזה ובקבוצה גדולה כזאת אני ממליצה דווקא לשחק בשני סבבים.

כמה זה עולה לנו?

המשחק במחיר מצוין של 59.9 ₪,  בקניית ארבעה משחקים באתר גאוני מקבלים את המשחק החמישי במתנה בהזנת קוד קופון geoni-time . משלוח בחינם מעל 150 ₪ .

הצטרפו לקבוצה הצרכנית ותמשיכו להיות מעודכנים בחדשות הצרכנות, מבצעים, מוצרים חדשים וטיפים חשובים לצרכנות נבונה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה