יום שבת, 31 בדצמבר 2016

כך תחסכו במחירי התחפושות לפורים


חג הפורים נראה עוד רחוק אבל למי שרוצה לחסוך במחירי התחפושות לפורים, כדאי להקדים ולרכוש מראש את התחפושות והאביזרים השונים ועכשיו זה בדיוק הזמן.


עד לפני מספר שנים מחירי התחפושות היו גבוהים מאוד ויכלו להגיע בקלות להוצאה של מאות שקלים למשפחה. בשנים האחרונות עם התפתחות מגמת הקניות ברשת נחשפנו לאפשרות להזמין תחפושות מאתרים בינלאומיים כמו איביי או עלי אקספרס.


המחירים זולים ומפתים והמגוון רחב מאוד מה שמאפשר למצוא לכל ילד את התחפושות שהוא אוהב במחירים שאנחנו אוהבים. כדי שהרכישה תהיה מוצלחת, חשוב להיצמד למספר כללים בסיסים. 

תכננו את הקנייה מראש


להזמנות מאיביי ומעלי אקספרס לוקח זמן להגיע לארץ. באיביי מדובר בד"כ על טווח קצר יותר שנע בין מספר ימים בודדים למספר שבועות ובעלי אקספרס לרוב נמתין כחודש עד חודש וחצי. לכן רצוי לסיים את הרכישות כחודשיים לפני החג על מנת שהתחפושת תגיע עוד לפני חג הפורים. 


שימו לב לעלות המשלוח לישראל


לעיתים מחיר התחפושת מפתה מאוד אך בתוספת המשלוח הסיפור הופך לממש לא משתלם. המשלוח יכול להיות בחינם או בעלות סמלית אבל יש מקרים שרק המשלוח עולה כמו תחפושת נוספת. לכן חשבו את מחיר התחפושת כולל עלות המשלוח.

בדקו היטב את המידות


חשוב לבדוק היטב מהי המידה הרצויה על פי טבלת המידות באתר. המוכרים מציינים בצורה מפורטת ומדויקת את פירוט המידה כולל גובה ורוחב בסנטימטרים. לפני הרכישה בדקו את מידות הגוף של הילד והזמינו על פיהן את המידה הרצויה ולא על פי המידה שאתם רגילים לרכוש בארץ. אם אתם עדיין לא בטוחים איזה מידה להזמין תמיד אפשר להתכתב עם המוכר ולהתייעץ איתו. 

אמינות המוכר והמוצר 

לפני הרכישה בדקו את הציון של המוכר. גם באיביי וגם בעלי אקספרס תוכלו לראות את אחוז הפידבקים החיוביים שהמוכר קיבל וכן את כמות ההזמנות. מומלץ להזמין רק ממוכרים עם למעלה מ95% פידבקים חיוביים וכמה מאות של הזמנות. בנוסף, בעלי אקספרס תוכלו לראות משוב של רוכשים קודמים על המוצר הספציפי ולא רק על המוכר באופן כללי. כך תוכלו לראות תמונות שהעלו רוכשים שכבר קיבלו את המוצר, להבין איך הוא נראה במציאות ולפי זה לקבל החלטה.אפשרות נוספת היא להיעזר בקבוצות הפייסבוק הרבות בהם רוכשים ממליצים על תחפושות שכבר הזמינו והגיעו, אחת הקבוצות הגדולות והפעילות היא " e-ma-bey"


אל תסמכו רק על התמונה 

פעמים רבות נראה תמונה של ילד או ילדה מחופשים עם שלל אביזרים שונים של התחפושת. שימו לב, זה לא אומר שהתחפושת מגיעה עם כל האביזרים. חשוב לקרוא היטב את תיאור המוצר ולהבין מה בדיוק כלול במחיר.

אפשר לקנות גם בארץ

אפשרות ההזמנה באינטרנט מפתה מאוד והחיסכון במחיר הוא של עשרות אחוזים. אבל הזמנה דרך הרשת לא מתאימה לכולם, יש אנשים שחוששים או מעדיפים את החוויה של ללכת יחד עם הילדים לחנות ולבחור את התחפושת. גם אם בחרתם לקנות את התחפושת בארץ, עדיין אפשר לחסוך כסף. 
בשנים האחרונות מבינים ברשתות הצעצועים והתחפושות שרוכשים רבים מעדיפים לקנות דרך הרשת בגלל המחירים הזולים ומוזילים גם הם את עלות התחפושות. ספקים ויבואנים נוספים נכנסו לתחום וראינו ירידה הדרגתית במחירי התחפושות וגם תדירות המבצעים הלכה וגברה. 
כחודשיים לפני החג בדרך כלל יש הזדמנויות נהדרות לרכישת תחפושות במחירים מוזלים. ברשתות רבות יוצאים בשלל מבצעים וקופונים למקדימים לרכוש וכן מוכרים את תחפושות השנה הקודמת במחירי חיסול. הנסיכה אלזה וסופרמן לא באמת השתנו משנה שעברה כך שרכישה של תחפושות העונה הקודמת יכולה להיות משתלמת מאוד.

הנה כמה דוגמות לתחפושות מוזלות באינטרנט

 


 

מיני מאוס  במחיר של כ40 ₪ כולל משלוח   


צילום: עלי אקספרס













אלזה במחיר של 38 ש"ח כולל משלוח


צילום: איביי














באטמן,סופרמן או ספיידרמן במחיר של 21 ₪ 

צילום: עלי אקספרס











קפטן אמריקה במחיר של 38 ₪

צילום: איביי














סופרמן לתינוקות ב31 ₪ 


צילום: עלי אקספרס














פנדה לתינוקות בכ-40 ₪

צילום: עלי אקספרס










השורה התחתונה 





 

יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

מה יקרה לכסף שלנו בשנת 2017?

השנה האזרחית החדשה ממש בפתח ומספר חוקים ושינויים ששמענו עליהם בחודשים האחרונים יכנסו לתוקף בימים הקרובים. מהם השינויים ואיך הם ישפיעו על הכיס שלנו? הנה הפרטים המלאים


שקיות הניילון בסופר יעלו לנו כסף
החל מה-1.1 נתחיל לשלם 10 אג’ על כל שקית ניילון בסופרמרקט, כאשר המטרה היא להפחית את השימוש בשקיות.  על מנת לרכך את השינוי, החלו הרשתות הגדולות לחלק סלים רב פעמיים בחינם במימון המשרד להגנת הסביבה.
בקנייה מעל 100 ₪ יחולק סל אחד בחינם, מעל 250 ₪ – 2 סלים, מעל 400 ₪ – 3 סלים, מעל 550 ₪ – 4 סלים ו-5 סלים יחולקו למי שיקנה בסכום של למעלה מ-750 ₪. הסלים יחולקו עד אמצע ינואר. שקיות בחינם עדיין יינתנו במחלקת הירקות, אך הן יהיו שקיות ללא ידיות. גם בשווקים, במכולות וברשתות הפארם ימשיכו לחלק שקיות בחינם.
תכנית חיסכון לכל ילד יוצאת לדרך
אחד השינויים המשמעותיים ביותר שיתרחשו בפתח השנה האזרחית הוא תכנית חיסכון לכל ילד שתצא לדרך. המדינה תחסוך 50 ₪ בחודש לכל ילד מתחת לגיל 18, כאשר סכום החיסכון הוא בנוסף לקצבת הילדים המשולמת להורים. ההורים יוכלו להוסיף עוד 50 ₪ בחודש לתכנית החיסכון על חשבון קצבת הילדים. הדבר יביא לכך שלכל ילד תהיה בגיל 18 קופת חיסכון קטנה, גם אם ההורים שלו לא חסכו עבורו כסף בצורה אקטיבית.
בגיל 18 יינתן מענק נוסף של 500 ₪ וניתן יהיה לפדות את הפיקדון. מי שלא יפדה את הכספים וימתין לגיל 21, יקבל מענק נוסף של 500 ₪.
את החיסכון ניתן יהיה לנהל בקופת גמל או בפיקדון בנק. כאשר, אם נבחר בקופת גמל להשקעה נוכל לבחור את גוף ההשקעה שינהל עבורנו את החיסכון וכן את רמת הסיכון. קיימים מסלולי השקעה בסיכון גבוה, בינוני ונמוך וניתן יהיה לעבור בכל עת בין מסלולי החיסכון השונים בקופות הגמל.
בחירה של ניהול החיסכון בבנק תאפשר חיסכון בריבית קבועה, צמודה או משתנה. ניתן לבחור בחיסכון ללא תחנות יציאה או בחיסכון עם תחנות יציאה בכל חמש שנים ובהן אפשר לשנות את מסלול החיסכון.
עד לסוף חודש מאי 2017 תוכלו לבחור באתר הביטוח הלאומי היכן תרצו לנהל את תכנית החיסכון. אם לא תבחרו בצורה עצמאית היכן לנהל את כספי החיסכון, הסכום יועבר לחיסכון בבנק או בקופת גמל בהתאם למנגנון ברירת מחדל התלוי בגיל הילד. מומלץ מאוד לא לתת לברירת המחדל לבחור בשבילכם אלא לקבל החלטה מושכלת בהתאם לגילאי ילדיכם.
השינויים הצפויים בתלוש השכר
שכר המינימום יעלה
שכר המינימום במשק יעלה ל-5,000 שקלים לעובד במשרה מלאה, לעומת 4,825 שקלים עד היום.  השכר השעתי המינימלי יעמוד כעת על 26.88 שקלים לשעה.
נקבל עוד יום חופש בשנה    
לא רק ששכר המינימום יעלה, אלא גם יהיו לנו יותר ימי חופשה בשנה. החל מינואר מספר ימי החופשה יעלה ביום אחד ויעמוד על 12 ימי חופשה בשנה למי שעובד חמישה ימים בשבוע ו-14 ימי חופשה למי שעובד שישה ימים בשבוע. העלאת מספר ימי החופשה בינואר הקרוב מתווספת להעלאה של יום שהתבצעה כבר ביולי האחרון ובסה”כ לכל עובד נוספו עוד שני ימי חופשה בשנה.                                                                                                                                                                     
שיעור ההפקדות לפנסיה יעלה בחצי אחוז    
החל מינואר יוגדלו גם שיעורי ההפקדות לפנסיית החובה ויעמדו על 18.5% לעומת 18% נכון להיום. כעת, המעסיק יפריש 6.5% וחלקו של העובד יעמוד על 6%. מעבר לכך ממשיך המעביד להפריש 6% לטובת רכיב פיצויי פיטורים.
יש לציין שהעלאה זו מתווספת להעלאה של חצי אחוז שהתבצעה כבר ביולי האחרון ובכך הושלמה העלאה של אחוז אחד בהפרשות לקרן הפנסיה.

השורה התחתונה


ברוכים הבאים לבלוג "הצרכנית"

שלום לכולם וברוכים הבאים לבלוג “הצרכנית” שיעסוק במגוון רחב של נושאי צרכנות.
תחום הצרכנות מלווה כל אחד מאתנו בחיי היום יום, בעת רכישת מוצרים, בהתנהלות מול נותני שירותים ואפילו בכל שימוש בכרטיס אשראי.
היכרות עם התחום והתנהלות נכונה יכולים לחסוך לנו כסף ולהקל על חיינו. בבלוג אשתדל לתת עצות להתנהלות נכונה ונבונה, טיפים צרכניים, סקירת מוצרים וחדשות שוטפות בתחום הצרכנות.
את ניסיוני בתחום צברתי ככתבת בעיתון “זמן ירושלים”, כרכזת מערכת בתכנית "הכל כלול" בערוץ 10 ולאחר מכן כרכזת מערכת ומגישת פינות בתכנית “העולם הבוקר” בערוץ 2.
בכל שאלה או הצעה ניתן לפנות אליי ישירות לכתובת המייל batami.media@gmail.com
בת-עמי דרור דהן