יום שני, 9 בינואר 2017

חוק הטכנאים הורחב ויחול גם על התקנת או הסרת מוצרים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעתו של ח”כ איתן כבל לפיה חוק הטכנאים יחול גם במקרים בהם הטכנאי איחר להתקנה או לפירוק של מוצר ולא רק במקרה של תיקון תקלה.

חוק הטכנאים שנכנס לתוקפו בשנת 2008 קובע כי צרכן יהיה זכאי לפיצוי כספי אם טכנאי איחר לביתו ביותר משעתיים. אולם, החוק לא התייחס בצורה מפורשת לאיחור בעת התקנה או פירוק של מוצר והחברות הגדולות ניצלו את הפרצה וסירבו להעניק פיצוי כספי.
אתמול, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של ח”כ איתן כבל( המחנה הציוני) ולפיה הצרכן יהיה זכאי לפיצוי גם בעת התקנה או הסרה של מוצרים. הצעת החוק תעבור להמשיך תהליכי החקיקה במליאת הכנסת.
המשמעות מבחינת הלקוח היא שכעת החברות יחויבו להעניק פיצוי בכל מקרה בו טכנאי איחר ביותר משעתיים, בין אם מדובר בתיקון, התקנה או הסרה של ציוד בבית הלקוח.
לאיזה פיצוי אתם זכאים?
על פי החוק, במידה וטכנאי איחר לביתכם ביותר משעתיים תהיו זכאים לפיצוי כספי של 300 ₪ ללא הוכחת נזק. במידה והטכנאי איחר ביותר משלוש שעות או לא הגיע כלל תהיו זכאים לפיצוי של 600 ₪.
החוק אמנם אושר כבר בשנת 2008 אבל החברות הגדולות עדיין לא ששות להציע לכם את הפיצוי מיוזמתן. לכן, אם טכנאי איחר לביתכם ביותר משעתיים, חשוב להכיר את הזכויות ולעמוד עליהן.
ח”כ כבל התייחס לאישור החוק ואמר: “הצעת החוק באה לתקן פירצה בחוק הקיים וקובעת במפורש שיוענק פיצוי על איחור טכנאי גם בעת ההתקנה או ניתוק של מוצר בניגוד למצב הקיים כיום. במידה והטכנאי יאחר הצרכנים יהיו זכאים לפיצוי הנע בין 300 – 600 ₪. הימים שבהם הצרכנים היו “בני ערובה” לטכנאים ולספקי שירות אחרים (גם בעת הסרה והתקנה של מוצרים) תגיע לסיומה עם השלמת החקיקה.”

השורה התחתונה