יום חמישי, 25 ביולי 2019

מענה אנושי תוך שש דקות ותום עידן הפקס: החוקים החדשים שנכנסים לתוקף

החל מהיום תקבלו מענה טלפוני במוקדי שירות לקוחות תוך 6 דקות. ממחר, תם עידן הפקס וגופים ציבוריים יחויבו לתת לכם אפשרות לשליחת דואר אלקטרוני


כולנו מכירים את ההמתנה האינסופית למוקדי שירות לקוחות שהייתה אמורה להסתיים לפני מספר שנים כשנכנס לתוקפו חוק השלוש דקות. אך החברות השונות מצאו פרצה בחוק וכאשר זמן ההמתנה היה ארוך משלוש דקות הם הציעו ללקוחות לבחור האם להמשיך ולהמתין או שנציג יחזור אליהם וכך הצרכנים המשיכו להמתין על הקו זמנים ארוכים בחסות החוק .
היום נכנסת לתוקף הנחייה חדשה של הממונה על הרשות להגנת הצרכן שאמורה לסגור את הפרצה הזאת. על פי תיקון 57 לחוק הגנת הצרכן החברות יחויבו לתת מענה טלפוני אנושי תוך 6 דקות מרגע תחילת השיחה. החוק חל על נותני שירותי טלפון נייח, טלפון נייד, שידורי כבלים ולווין, שירותי אינטרנט, ספק גז, ספק חשמל, ספק מים, ספק שירותי רפואה דחופה, בנקים, חברות אשראי, חברות הביטוח והפנסיה. החברות יחויבו לתת מענה תוך שש דקות בנושאים של טיפול בתקלה, בירור חשבון וסיום התקשרות.
לחברות עדיין מותר להציע לכם לא להמתין על הקו ושנציג יחזור אליכם אבל הן עדיין ידרשו לעמוד בזמן המתנה מקסימלי של 6 דקות בלבד מרגע תחילת הניתוב הטלפוני. חברות שלא יעמדו בכך מסתכנות בקנס של 7,000-22,000 ₪ .
החוק לא חל בכל המקרים
לא כל מי שמפעיל מוקד שירות טלפוני מחויב לעמוד במסגרת החוק, כך למשל משרדי ממשלה וקופות החולים לא מחויבות לזמן ההמתנה המקוצר. אבל גם לחברות שמחויבות לעמוד בחוק יש פתח מילוט קטן ובחוק החדש יש פרצה שמאפשרת למשרדי הממשלה השונים לאשר הקלות לחברות שתחת תחום אחריותם. כך למשל אישר משרד התקשורת לחברות הסלולר לענות רק ל85% מהשיחות תוך שש דקות. מה שאומר שעדיין יהיו צרכנים שימתינו על הקו לא מעט זמן והאכיפה תהיה מורכבת יותר.








תם עידן הפקס
החל ממחר ייכנס לתוקפו חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים הידוע גם כחוק הפקסים. החוק למעשה קובע כי גופים ציבוריים לא יוכלו לחייב אתכם לפנות אליהם ולשלוח מסמכים באמצעות הפקס אלא יצטרכו לאפשר לפנות אליהם באמצעי קשר דיגיטלי כמו  דואר אלקטרוני, אפליקציה או אתר אינטרנט.
החוק חל על גופים ציבוריים כמו משרדי ממשלה, בתי משפט, עיריות, תאגידי מים, בתי חולים וקופות חולים. לצערי, החוק לא חל על חברות פרטיות ואלה יכולות להמשיך ולדרוש מכם לשלוח פקס. חבל מאוד שהחוק לא הורחב גם לחברות האשראי, הפנסיה, הביטוח והבנקים שעושים שימוש רחב בפקס והחוק מאפשר להן להמשיך ולעשות את זה.
בשנת 2019 בה בכל סמארטפון יש אמצעי סריקה וחתימה דיגיטלית הפכה להיות פשוטה עד מאוד אין שום סיבה שעדיין יהיו גופים שיחייבו אותנו להשתמש במכשיר שעבר מהעולם.
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של השורה התחתונה ותישארו מעודכנים

יום שלישי, 23 ביולי 2019

אשראי, מזומן או כרטיס נטען? כך תחסכו על התשלומים בחו"ל

לפני טיסה לחו”ל כולנו משווים את מחירי כרטיסי הטיסה ובתי המלון, אבל לא פחות חשוב מהשוואת המחירים היא לבדוק איך כדאי לשלם וכיצד נוכל לחסוך כסף אם רק נשלם באמצעי התשלום הנכון


הימים בהם לפני כל טיסה לחו”ל היינו מוציאים מהבוידעם את חגורת הכסף שלובשים צמוד לגוף חלפו  והיום אפשר כבר להוציא כסף בכל מקום בעולם או לשלם באשראי. האפשרויות רבות ומגוונות אך כמובן שנלוות להן עמלות שונות.
בתשלום בחו”ל נוכל לבחור באחת מבין שלוש אפשריות שכיחות, תשלום באמצעות כרטיס אשראי, רכישת מזומן מראש בארץ או הוצאת מזומן מכספומטים בחו”ל, לכל אפשרות שנבחר יש עלויות שונות.
עבור חברות האשראי, שימוש בכרטיס בחו”ל מהווה מנוע הכנסה משמעותי מהעמלות אותן אנחנו משלמים בלי לשים לב. כך בתחילת החודש הודיעה חברת ישראכרט ללקוחותיה כי החל מחודש ספטמבר היא תייקר את תעריפי המרת המטבע בשימוש בכרטיס אשראי מ2.3% ל2.7% ובמקביל תוזיל את עמלת משיכת המזומנים בחו”ל מ3.9% ל3.5%.
כמה עולה כסף מזומן?
מי שאוהב לשלם בכסף מזומן יוכל להמיר אותו מראש בארץ או להוציא מכספומטים בחו”ל וההבדלים במחיר משמעותיים מאוד. עמלת משיכת מזומן בחו”ל בחברות האשראי עומדת על 3.5% בכאל, 3% בMAX ובישראכרט העמלה הגבוהה ביותר שעומדת על 3.9% ובחודש ספטמבר תוזל ל3.5%.
מי שרוצה להצטייד מראש בכסף מזומן יכול להמיר את השקלים למטבע זר באמצעות צ’יינג’ים הפזורים ברחבי הארץ, שער ההמרה יהיה בדרך כלל כשש עד שבע אגורות יותר מהשער היציג. אפשרות נוספת היא להזמין מט”ח ולאסוף אותו בנתב”ג או לרכוש מראש מזומן בבנק הדואר. אם תהיו ספונטניים ותחליטו להמיר את הכסף בנתב”ג ללא הזמנה מראש הספונטניות תעלה לכם ביוקר ותשלמו תעריפי המרה גבוהים.
 כמה תשלמו עבור אלף דולר או יורו במזומן?










כמו שניתן לראות אם אתם מעדיפים לשלם במזומן האפשרות הטובה ביותר היא להמיר מראש את הכסף בישראל אצל חלפנים מורשים או בבנק הדואר, אם תזמינו את המט”ח מראש ותאספו בנתב”ג תשלמו קצת יותר והאפשרות היקרה ביותר היא למשוך מטבע זר בכספומטים בחו”ל. אז אמנם רכישת מזומן בארץ זולה יותר אבל היא מחייבת אתכם להסתובב עם הכסף צמוד אליכם.
כמה עולה לשלם בכרטיס אשראי?
אפשרות נוספת לתשלומים בחו”ל היא באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי. עמלות ההמרה בחברות האשראי עומדות על 3% ב MAX,  בכאל תשלמו 2.8% ובישראכרט 2.3%, עמלה שתעלה בחודש ספטמבר ל2.7%.






כמו שניתן לראות עלות השימוש בכרטיסי אשראי בחו”ל זולה יותר מאשר הוצאת מזומן בחו”ל אך יקרה יותר מהמרת מט”ח בארץ לפני הנסיעה. אם אתם מתכננים להשתמש בכרטיס האשראי שלכם בחו”ל חשוב לוודא לפני הנסיעה שאתם זוכרים את הקוד הסודי משום שבבתי עסק רבים יבקשו מכם להקיש אותו עם הרכישה.
אפשרות נוספת למי שלא רוצה להסתובב עם מזומן אבל לא מחזיק בכרטיס אשראי בינלאומי היא להשתמש בכרטיס נטען של בנק הדואר. הכרטיס עולה 45 ₪ והחל מהטעינה השנייה תשלמו עמלה של אחוז אחד מהעסקה על כל הטענה. שימו לב שמעבר לעלות הזאת תצטרכו לשלם גם על המרת הכסף משקל למטבע זר, מה שהופך את השימוש בכרטיס ליקר יותר מכרטיס אשראי או מזומן. מעבר לכך יש מקומות כמו מלונות או סוכנויות להשכרת רכב שדורשים מספר כרטיס אשראי כפיקדון והם לא יקבלו את אמצעי התשלום הזה. עלויות הכרטיס והצורך בטעינת הכסף הופכות אותו לרלוונטי בעיקר עבור מי שלא מחזיק בכרטיס אשראי בינלאומי ולא מעוניין להסתובב עם כסף מזומן.
חברי מועדון משלמים פחות
עמלות ההמרה בשימוש בכרטיס אשראי עומדות על כמעט שלושה אחוזים בממוצע, עמלות אלה כמובן מייקרות את עלות הטיול. אך עמלות אלו רלוונטיות לא רק בעת טיולים לחו”ל אלא בכל הזמנה מאתר קניות בינלאומי ולכן אם אתם מחזיקים בשני כרטיסי אשראי כדאי לבדוק באיזה מהם תשלמו פחות ובנוסף בדקו האם יש לכם אפשרות להוזיל את העמלה שאתם משלמים לחברת האשראי.
חברי מועדוני צרכנות גדולים נהנים מעמלות מופחתות שיכולות להגיע אפילו לאחוז אחד בלבד. אם אתם משתייכים למועדוני צרכנות גדולים כמו חבר לאנשי קבע, מועדוני צרכנות למורים, חברי הסתדרות שוטרים וכדומה אתם כנראה זכאים להנחה בעמלות ההמרה. גם אם אינכם זכאים להשתייך למועדון גדול לפי תחום עיסוקכם תמיד תוכלו להצטרף לקבוצות קנייה חזקות כמו למשל כרטיס האשראי של קבוצת הפייסבוק “I NEED ID כזה אני רוצה” שמציעה כרטיס אשראי בשיתוף עם MAX ובו תעריף ההמרה עומד על אחוז אחד בלבד. אם את נוהגים לטוס הרבה לחו”ל או לבצע קניות באתרים בחו”ל כדאי לשקול מעבר לכרטיס אשראי שמקנה עמלות המרה נמוכות יותר.









איך כדאי לשלם?
אם אתם משלמים באשראי תמיד העדיפו לשלם במטבע המקומי, עמלות ההמרה שיגבו מכם באתרי קניות שונים או אפילו בחנויות בחו”ל או באתרי בתי המלון שמציעים לעיתים לבצע עבורכם את ההמרה תמיד יהיו עמלות גבוהות יותר משל חברות האשראי והן יכולות להגיע גם לשבעה אחוזים מערך העסקה. חריגים לכלל זה הם תשלומים בדיוטי פרי בישראל, כאן ניתן לשלם בשקלים על פי השער היציג של הדולר ללא שום עמלות המרה.
האם לשלם במזומן או אשראי?
אם יש ברשותם כרטיס אשראי עם עמלות המרה מופחתות שעומדות על עד 2% זאת תמיד תהיה האפשרות הזולה ביותר לשלם. אם יש לכם כרטיס אשראי רגיל, האפשרות הזולה ביותר היא להצטייד מראש בישראל במטבע זר באמצעות בנק הדואר או צ’יינג’ים. כמובן שלא תמיד זה נוח להסתובב בחו”ל עם הרבה כסף מזומן, לכן ההמלצה שלי היא לשלב בין תשלומים בכרטיס האשראי ובין כסף מזומן שרכשתם בארץ. בכל מקרה לא מומלץ להוציא כסף מזומן בכספומטים בחו”ל שם העמלות גבוהות יותר.
תמיד כדאי לבדוק מול חברת האשראי האם אתם זכאים להנחה בעמלות ההמרה ולמי שנוהג לטוס הרבה או לבצע קניות רבות ברשת כדאי לעבור לכרטיס אשראי בעל עמלות מופחתות.
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של השורה התחתונה ותישארו מעודכנים

יום רביעי, 17 ביולי 2019

יש מתנות חינם: המדריך המלא לקבל ערכות לידה ודוגמיות שנת 2019


מדריך עדכני לשנת 2020
https://hashoora.blogspot.com/2020/06/2020.html



הגעת תינוק חדש לעולם היא אירוע משמח ומרגש מאוד. אבל תקופת ההריון המרגשת וההכנות לקראת בואו של התינוק, מלוות בהוצאות כספיות רבות. אחת הדרכים לחסוך כסף וגם להתנסות במגוון של מוצרים היא הזמנה של ערכות לידה ודוגמיות


ערכות לידה הולכות ותופסות תאוצה בשנים האחרונות. היצרניות הגדולות רוצות לאפשר להורים הטריים להתנסות במוצריהן, כך שיתרגלו אליהם ויעדיפו אותם. לכן, הן מציעות ערכות עם מגוון רחב של מוצרים במחירים מוזלים או ללא עלות כלל כשהמרוויחים הם כמובן ההורים שבדרך. חלק מהערכות ניתנות לרכישה עוד לפני הלידה ואת חלקן ניתן לרכוש רק אחרי הולדת התינוק החדש.
חוץ מערכות הלידה רוב החברות הגדולות למוצרי תינוקות מאפשרות לקבל דוגמיות של המוצרים ללא עלות, כאשר ההרשמה בד”כ תיעשה דרך אתר החברה.
לפני כשנתיים עלה בבלוג פוסט דומה ובעקבות הביקוש אני מעלה כעת פוסט חדש מעודכן לשנת 2019
אז מה אפשר לקבל ואיך? הנה הפרטים:
ערכה של מוצצים וצעדים ראשונים
בחודש אוגוסט החלו גם ברשת מוצצים למכור ערכת לידה. מדובר בערכה שנמכרת בשילוב עם חברת צעדים ראשונים. ערכת “צעד ראשון” ניתנת לרכישה החל מהחודש הרביעי להריון ועד שבוע לאחר הלידה, היא עולה 25 ₪ ומכילה את המוצרים הבאים: בקבוק מאמ, מוצץ מאמ, מארז התנסות של חיתולי האגיס, מרכך כביסה סנו מקסימה 500 מ”ל, סבון רחצה בייבי כיף 90 מ”ל, מברשת שיניים אורביטול, קרם ניוואה 12 מ”ל ושובר לקבלת מטרנה בסניפי מוצצים.
לקבלת הערכה יש להירשם באתר צעדים ראשונים, בסיום ההרשמה ישלח שובר לכתובת המייל אותו יש להציג בסניף מוצצים.
ערכת בקרוב אצלך של שילב וdna
הערכה נמכרת בעלות של 29.9. מדובר בערכה חדשה שיצאה בחודש יולי 2019 והיא מיועדת להריוניות בלבד. הערכה מכילה חבילת סימילאק גולד שלב 1, חבילת סימילאק קומפורט, מוסטלה ג’ל רחצה 20 מ”ל, מוצץ אוונט, בקבוק אוונט נטורל, מארז 6 רפידות הנקה של לנסינו, קרם החתלה 10 מ”ל של מוסטלה, קרם למניעת סימני מתיחה 10 מ”ל של מוסטלה, ארגונית לעגלה של סימילאק ומארז התנסות של האגיס שמכיל מספר חיתולים, חבילת מגבונים קטנה ומשטח החתלה חד פעמי. בעיני זאת אחת הערכות המשתלמות ביותר שיש היום, היא מכילה פריטים רבים בגודל מלא ומוצרים איכותיים מאוד. על מנת לקבל את הערכה יש להירשם באתר ולקבל קוד במסרון אותו ניתן לממש בסניפי שילב.
ערכת לידה של סופר פארם
אחת מהערכות הוותיקות והזולות שקיימות בשוק ולמרות מחירה הזול היא מכילה פריטים אטרקטיביים. את הערכה ניתן לרכוש לאחר הרשמה באתר ובעלות של 14.90 ₪. יש להגיע לחנות יחד עם האישור שהתקבל במייל, בצירוף תעודה מזהה של אחד ההורים ותעודת לידה. הערכה מכילה מטרנה גולד שלב 1 400 גרם, שקית התנסות בדין בייבי+קופון לבדין ב10 ₪ קרם קלנדולה 30 מ”ל לפנים של וולדה, אל סבון לפני השנה של לייף בייביז 60 מ”ל, ספרון לעגלה מבית טיפטיפות עם שובר הנחה לרכישת ויטמין D, משחת החתלה בייבי פסטה 25 גרם, חטיף לייף בייביז ומארז התנסות של האגיס שמכיל מספר חיתולים, חבילת מגבונים קטנה ומשטח החתלה חד פעמי.







ערכת בקרוב אצלך של סימילאק
את הערכה אפשר להזמין כבר במהלך ההריון או אחרי הלידה בעלות של 39.9 ₪, זאת הערכה היחידה שכוללת משלוח עם שליח עד הבית. הערכה מכילה מוצרים רבים בגדול מלא והיא משתלמת מאוד. הערכה מכילה קרם ידיים של ד”ר עור 100 מ”ל, משחת החתלה מוסטלה 50 מ”ל, ג’ל רחצה לתינוק מוסטלה 200 מ”ל, מוצץ נוק, אריזה מוקטנת של מגבוני בייבי סיטר+שני חיתולים, חבית סימילאק גולד שלב 1, חבילה סימילאק קומפורט שלב 1 וארגונית לעגלה. את הערכה אפשר להזמין דרך האתר או בטלפון 073-2471000
ערכת לידה והדרכה של צעדים ראשונים
מדובר בפגישה עם אחת מנציגות חברת “צעדים ראשונים” המגיעה לבית היולדת עד חצי שנה לאחר הלידה. הפגישה בעלות של 25 ₪ והנציגה מביאה עמה סל מוצרים במתנה של חברות שעובדות בשיתוף פעולה עם צעדים ראשונים. הנציגה תסביר על המוצרים ותיתן טיפים והדרכה ליולדת. יש כאן בהחלט ערך מוסף, זה לא רק ערכת מוצרים אלא גם הדרכה והכוונה ליולדת הטרייה.
 כדי לתאם פגישה נרשמים באתר וחברת צעדים ראשונים תיצור קשר לתיאום פגישה.
מארז לידה של מאמא גורו
גם למועדון הצרכנות מאמא גורו יש מארז מפנק. ניתן לקבל אותו החל משלב ההריון ועד ארבעה חודשים אחרי הלידה. עלות המארז היא 39.9 ₪ , ההרשמה דרך האתר. המארז מכיל, תחליב רחצה ושמפו של וולדה 50 מ”ל, קרם לפנים 10 מ”ל של ולדה, קופון לסימילאק גולד 400 גרם, 4 חיתולי פמפרס מידה 1, 6 רפידות הנקה של לנסינו, מוצץ נוק, מתקן לנשיאת כוס שמתאים לחיבור לעגלה, חוברת מתכונים של חלי ממן, נשכן של אדיושייפ, וכרטיסיות חודשים לתיעוד תמונות התינוק בשנה הראשונה.
ערכת לידה של ויקטורי וDNA
את הערכה שעלותה 39.9 ₪, ניתן לקבל החל משלב ההריון ועד חודש לאחר הלידה. כדי לקבל את הערכה יש להירשם בלינק, לאחר ההרשמה מקבלים קוד במסרון ואת הערכה ניתן לקבל בקופה הראשית בסניפי ויקטורי. חוץ מערכת המוצרים מקבלים גם מספר חבר מועדון של ויקטורי. הערכה זהה לערכת המוצרים של סימילאק ומכילה קרם ידיים של ד”ר עור 100 מ”ל, משחת החתלה מוסטלה 50 מ”ל, ג’ל רחצה לתינוק מוסטלה 200 מ”ל, מוצץ נוק, אריזה מוקטנת של מגבוני בייבי סיטר+שני חיתולים, חבילת סימילאק גולד שלב 1, חבילת סימילאק קומפורט שלב 1 וארגונית לעגלה.
ערכת התנסות של לנסינו
חברת לנסינו שמוכרת מוצרים תומכי הנקה מציעה גם ערכת התנסות במוצרים. את הערכה מקבלים בדואר לאחר הרשמה באתר. היא עולה 12 ₪ ומכילה את המוצרים הבאים: 6 רפידות הנקה, 4 שקיות לאחסון חלב ו-3 דוגמיות משחת הנקה. הבחירה של לנסינו לגבות 12 ₪ על הערכה היא מוזרה, מדובר בסכום גבוה יחסית לכך שמקבלים רק מספר דוגמיות. חברה שרוצה לעודד את השימוש במוצרים שלה צריכה לטעמי לתת דוגמיות ללא עלות.
דוגמיות
חוץ מערכות הלידה המוזכרות, חברות רבות מאפשרות להזמין דרך האתר מוצרים להתנסות.
במטרנה תוכלו לקבל כפית להכנת חצי מנה ומאריך כפית
בייבי פסטה שולחים דוגמית וקופון הנחה
פמפרס מעניקים חבילת חיתולים שלב 1 ללא עלות בהרשמה למועדון
וגם בייביסיטר שולחים חיתולים להתנסות
לעוד מבצעים וטיפים לחסכון הצטרפו אליי לקבוצת הפייסבוק Mommy money צרכנות לאמהות

יום שישי, 12 ביולי 2019

חגיגת ההנחות של אמזון הגיעה: המדריך המלא לקניות בפריים די 2019

בשבוע הבא תקיים ענקית הקמעונאות אמזון את מכירת הפריים די המסורתית ותציע מוצרים רבים בהנחות משמעותית. המכירה המיוחדת תתקיים בכל אתרי אמזון מה15-16 ביולי. הנה המדריך המלא לרכישה בפריים דיי


אמזון מקיימת בכל שנה את ימי הפריים דיי ומצעה הנחות משמעותית ביותר ללקוחות הפריים, המטרה של אמזון היא כמובן להגדיל את כמות מנויי הפריים שמשלמים תשלום חודשי קבוע והיא מעודדת את ההצטרפות באמצעות ימי המכירות המיוחדים. השנה הפריים דיי צפוי להיות חגיגי במיוחד משום שאמזון מציינות 25 שנים להיווסדה.
ההנחות שמוצעות בימי המכירות האלה הן הנחות עמוקות מאוד ולרוב גבוהות יותר ממה שמציעה אמזון בבלאק פריידי. אמנם אין לאמזון עדיין אתר ישראלי אך עשרות מיליוני מוצרים נשלחים לישראל מאמזון ארה”ב או מאתרי אמזון באירופה וכך גם אנחנו יכולים לקחת חלק בחגיגה.
כללי בסיס לרכישה באמזון
לטובת מי שלא התנסה כלל ברכישה באמזון כמה דברים שחשוב לדעת. בניגוד לאתרים הסיניים ולאיביי שבהם המשלוח הוא בחינם או בעלות זניחה, באמזון המשלוח לישראל תמיד עולה כסף. כדי לקנות בצורה יעילה באמזון כדאי לרכוש כמה פריטים יחד באותה הזמנה ואז דמי המשלוח עבור כל פריט יופחתו. למרות עלויות המשלוח בדרך כלל ההזמנה עדיין משתלמת ומנוי פריים עליו נרחיב בהמשך מוזיל משמעותית את דמי המשלוח.
בהזמנות לישראל מעל 75 דולר משלמים מע”מ ומעל 500 דולר משלמים גם מכס, אמזון מחשבת באופן אוטומטי את המיסים בעת ההזמנה , אם בסופו של דבר תחויבו ביותר מסים אמזון תחזיר לכם את ההפרש.
כמו בכל קנייה באתרים בינלאומיים, תמיד כדאי לשלם במטבע המקומי, דולרים, יורו או פאונד. אמזון גובה כשישה אחוזים על ההמרה מהמטבע המקומי לשקל, עמלה גבוהה משמעותית מחברות האשראי שגובות בין אחוז אחד לשלושה אחוזים בהתאם להסדר שיש לכם.
כמה עולה מנוי פריים?
כדי להצטרך לחגיגת הקניות צריך כמובן להיות מנוי פריים של אמזון. לאמזון יש כמה אתרים, הבולטים ביותר הם אמזון ארה”ב ואמזון אנגליה. מנוי לאמזון ארה”ב עומד על 13 דולר והוא בחינם בחודש הראשון. גם המנוי לאמזון אנגליה הוא בחינם בחודש הראשון ולאחר מכן יעלה 7.9 פאונד. מעבר לכן יש את אמזון גרמניה, איטליה, צרפת וספרד אבל בד”כ הם פחות רלוונטיים לישראל.
המנוי לאמזון פריים הוא כאמור בחינם לחודש הראשון ולאחר מכן ניתן לבטל אותו אם תרצו. מעבר לכך שמנוי הפריים מאפשר לכם ליהנות מהמבצעים הייחודיים באמזון אנגליה הוא גם מוריד משמעותית את דמי המשלוח לישראל.
איך לקנות נכון בימי המכירה?
להכין רשימה מראש
בימי המבצע יעלו בכל כמה דקות מבצעים חדשים ולעיתים אטרקטיביים מאוד, זה לא הזמן להתחיל לעשות בדיקות והשוואות כי מבצעים טובים מאוד אוזלים לעיתים תוך דקות ספורות. לכן, כדאי מאוד להתכונן מראש ולהחליט מה אתם רוצים לקנות אחרי שעשיתם את כל הבדיקות.
אחדו משלוחים
המשלוחים באמזון עולים כסף, ככל שתקנו יותר מוצרים יחד עלות המשלוח לישראל תפחת. לכן אם אתם כבר משלמים דמי משלוח כדאי להוסיף מוצרים קטנים נוספים שיצמצמו את עלות המשלוח הממוצעת לפריט.
השתמשו באפשרויות הסינון
כדי למקד את החיפוש אפשר לסנן מראש את התוצאות ולבחור רק מוצרים שבהם אמזון הוא המוכר, בנוסף ניתן לסנן את המוצרים למוצרים שנשלחים לישראל בלבד, מה שיקל עליכם במציאת מוצרים רלוונטיים.
שימו לב למתח החשמלי
מוצרי החשמל שנמכרים באמזון הם הרבה פעמים זולים מאוד אבל שימו לב, המתח החשמלי בארה”ב הוא לרוב 110v מה שאומר שהם לא מתאימים למתח בישראל שהוא 220v. לא כדאי לנסות לחבר מתאמים כי פעמים רבות המתאם לא עובד בצורה תקינה והוא גם מסורבל מאוד.
כשקונים מוצרים חשמליים מאירופה המצב יותר פשוט כי מתח החשמל מתאים, אם תקנו מאמזון אנגליה למשל אין בעיה מבחינת מתח החשמל אבל תצטרכו להתאים את התקע ואת זה ניתן לעשות באמצעות מתאם פשוט או לחילופין באמצעות החלפה מלאה של התקע בעלות זניחה.
היעזרו בקבוצות פייסבוק
אם אינכם צרכנים שמורגלים בקנייה באמזון תוכלו להיעזר באחת מקבוצות הפייסבוק שמתמחות בקנייה ברשת כמו “רעות תקני לי” “I need it” ו”alibuy” בקבוצות תוכלו להתעדכן במבצעים אטרקטיביים עם קישורים ישירים למכירה.
אל תקנו מה שאתם לא צריכים
העצה הכי חשובה שרלוונטית תמיד, אם קניתם מוצר רק כי הוא במבצע ולא כי אתם צריכים אותו, לא רק שלא חסכתם כסף אלא שבזבזתם כסף. אחוזי ההנחה הרבה פעמים גבוהים מאוד אבל אל תתפתו לקנות מוצר רק בגלל שהוא ב70 אחוזי הנחה. חשוב מאוד שתהיו ממוקדים בצרכים שלכם ובמוצרים שאתם רוצים לקנות.




יום שני, 1 ביולי 2019

סייל הקיץ של איקאה חוזר

ביום רביעי הקרוב ייפתח סייל הקיץ של איקאה שיתקיים במשך שלושה שבועות עם עשרות אחוזי הנחה על מגוון רחב של פריטים מכל קטגוריות המוצרים


ברשת איקאה מקיימים פעמים בשנה את “איקאה סייל” המפורסם וביום רביעי ה3.7 יפתח סייל הקיץ שיתקיים בכל חנויות הרשות בנתניה, ראשון לציון, באר שבע וקריית אתא וכן בחנות IKEA KITCHENS חנות המטבחים בנמל ת”א.
ברשת מצהירים כי ההנחות יגיעו ל70 אחוזי הנחה וכי כל החנויות תוגברו על מנת להעניק שירות טוב ויעיל. המוצרים שיימכרו בהנחה יהיו מוצרים מכלל המחלקות ובעיקר ממחלקת ספות, ריהוט קיץ, תאורה, טקסטיל ונוי.
הנחות של עשרות אחוזים
בין הפריטים שבמבצע אפשר למצוא מנורת קריאה עומדת שמחירה יהיה 69 ₪ במקום 195 ₪,  יחידת מדפים ב395 ₪ במקום 645 ₪ , שולחן ב295 ₪  במקום 495 ₪ , עגלת אחסון ב145 ₪ במקום 195 ₪, ציפית יחיד ב49 ₪ במקום ב125 ₪, כורסא ב795 ₪ במקום 995 ₪ ועוד פריטים רבים נוספים.







גם המזון בSALE
לצד המוצרים בהנחה באיקאה מציעים גם מנות מוזלות במסעדות במחיר של 10 ₪ בלבד, כך למשל מנת ילדים תעלה 10 ₪ במקום 17 ₪ גם פסטה ברוטב עגבניות שעולה בדרך כלל 15 ₪ תעלה 10 ₪ . קפה ומארז של 3 עוגיות אלפחורס יעלו 10 ₪   במקום 15 ₪ וגם מחיר בר הסלטים יופחת מ 18 ₪ ל10 ₪.
תכננו את הקנייה
ההנחות באיקאה סייל אמנם מפתות מאוד אך שימו לב שפעמים רבות מדובר בפריטים שעומדים לצאת ממגוון הרשת ולכן הם נמכרים בהנחות גדולות או במוצרים בצבעים מסוימים בלבד.
לפני שאתם יוצאים מהבית מומלץ לבדוק היטב באתר הרשת את גובה ההנחה והאם הצבע הספציפי שאתם רוצים משתתף במכירה, אותה ספה בצבע אחד יכולה להעניק לכם הנחה של עשרות אחוזים ובצבע אחר תהיה הנחה פחותה או שלא תהיה הנחה בכלל.
שימו לב שפריטים אטרקטיביים מאוד בדרך כלל נגמרים במהרה ואם אתם מעוניינים במוצר ספציפי כדאי לנסות ולקנות אותו בתחילת ימי המכירה.
יש אמנם מגוון רחב של פריטים בהנחה אבל אם אתם לא זקוקים לפריט אין שום סיבה לרכוש אותו סתם. הכינו רשימה מדויקת עם הפריטים שאתם צריכים והיצמדו לה ככל האפשר, כדאי גם להחליט מראש האם תובילו בעצמכם את הפריטים או שתזדקקו לשירותי הובלה או השאלת גגון.