יום ראשון, 5 בנובמבר 2017

חודש הקניות הגיע: כל מה שצריך לדעת על ימי המכירות של נובמבר

בשנים האחרונות חודש נובמבר הפך באופן כמעט רשמי לחג קניות ממושך. החל משופינג איי אל, דרך יום הרווקים הסיני ועד לבלאק פריידי והסייבר המאנדיי הוותיקים


בשבוע הקרוב יתקיימו שני ימי מכירות גדולים, ShoppingIL שיתקיים ב8-9.11 ויום הרווקים הסיני שיתקיים ב11.11. לקראת סוף החודש יתקיימו שני ימי מכירות נוספים וגדולים, הבלאק פריידי ב 24.11  והסייבר מאנדיי ב 27.11.
 ShoppingIL
כאמור, חודש הקניות נפתח עם ShoppingIL ובמסגרתו יוצעו הנחות ומבצעים במגוון אתרי קניות ישראלים בתחומים שונים כמו אופנה, תיירות, סלולר,  מחשבים, מוצרי חשמל, בריאות ופארם.
מיזם ShoppingIL הוא חדש ביחס לימי הקניות הבין לאומיים הוותיקים והוא החל לפני ארבע שנים בלבד ביוזמת חברת גוגל במטרה לקדם את תעשיית המסחר האלקטרוני המקומית ולתת במה לעסקים ישראליים שמוכרים ברשת. בשנים האחרונות מגמת הקניות ברשת בישראל הולכת ומתרחבת וניתן לראות עלייה ברכישות באינטרנט הן מאתרים בינלאומיים והן מאתרים ישראליים.
לפני ארבע שנים, בשנה הראשונה של ShoppingIL עמד מספר העסקים המשתתפים ביום המכירות על כ-150 בלבד, בשנה שעברה השתתפו כבר 600 עסקים והשנה צפויים לקחת חלק כ1300 עסקים שיציעו מגוון של הנחות. לדוגמה: באתר לאסטפרייס יציעו מיקסר משולב של בוש במחיר של 399 ₪ במקום 999 ₪, בוואלה שופס ימכרו מגפי טימברלנד ב45% הנחה והן יעלו 329 ₪, באתר עזריאלי אפשר למצוא סט מגבות ערד במחיר של 79 ₪ במקום 240 ₪, ובאייס יציעו מערכת ישיבה לגינה במחיר של 888 ₪ במקום 2099 ₪ כך שמדובר על הנחה של 57%. את רשימת האתרים שמשתתפים בחג הקניות הישראלי אפשר למצוא באתר ShoppingIL.
חג הקניות הישראלי פותח את חודש נובמבר ומגיע לפני כל המבצעים באתרים הבינלאומיים כך שלאתרים הישראליים יש הזדמנות טובה למכור את הסחורה שלהם לפני כולם. כעת נותר לראות האם אכן המבצעים שיוצעו באתרים הישראליים יהיו אטרקטיביים כמו המבצעים באתרים הבינלאומיים ויגרמו לצרכן  לבצע את הרכישות שלו באתרים ישראליים.
יום הרווקים הסיני
יום הרווקים הסיני יתקיים ב11.1 ובו יוצעו הנחות של עשרות אחוזים באתרים הסיניים על מגוון רחב של מוצרים כמו גאדג’טים, סמארטפונים, מוצרי ספורט, ביגוד ומוצרים לבית. האתר הרלוונטי ביותר לישראלים הוא כמובן עלי אקספרס. באתר כבר אפשר לראות את המבצעים כאשר ליד כל מוצר מופיע המחיר בו הוא יימכר ב11.11.
ההנחות יכולות להיות משמעותית אך יש גם מוצרים שנמכרים בהנחה מזערית או ללא הנחה בכלל ולכן חשוב לבדוק היטב האם מחיר המוצר משתלם או לא.
חלק מהמוצרים מוצעים במחיר מבצע כמות מוגבלת ולכן כדאי לתכנן מראש את הקנייה ולהוסיף כבר עכשיו את המוצרים שאתם רוצים לעגלת הקניות, כך ניתן להשוות מחירים בצורה מיטבית, לתכנן את הקנייה ולהימנע מקניה אימפולסיבית.
מעבר לכך, בכל רכישה בעליאקספרס מומלץ לקנות רק ממוכרים בעלי דירוג גבוה ומספר גבוה של רכישות. בנוסף, קראו היטב את תיאור המוצר ואל תסתמכו רק על התמונה. מומלץ גם לקרוא משוב של קונים קודמים על המוצר.
קנו בחכמה
חודש נובמבר הוא חודש רווי במבצעים כאשר לכל המבצעים ברשת מתווספות בדרך כלל גם החנויות בקניונים שרוצות לקחת חלק בחגיגת הקניות. אפשר בהחלט להנות מהנחות משמעותית על מוצרים שאתם צריכים אך כדאי גם לשים לב שאתם לא מתפתים לרכישות מוגזמות ומיותרת.
לכן, תכננו ככל הניתן את הקניות שתבצעו. חלק מהאתרים כבר פירסמו את ההנחות שהם יציעו ומומלץ לבדוק מראש האם המוצר שאתם רוצים מוצע בהנחה ולבצע השוואת מחירים.
אל תתפתו לרכוש מוצרים שמוצעים בהנחות משמעותית אך אין לכם צורך בהם, לפעמים מתפתים כשרואים הנחות גדולות ורכישה של מוצר שאינכם צריכים היא כמובן לא משתלמת.
בדקו היטב את תיאור המוצר שאתם קונים, מה הוא מכיל ואם המידות מתאימות לכם.