יום חמישי, 20 ביוני 2019

מזארה ועד אורבניקה, רשתות האופנה מסתערות על תחום מכירות האון ליין

שתי רשתות אהובות במיוחד על הקהל הישראלי השיקו לאחרונה אתרים לרכישה און ליין. האחרונה היא רשת אורבניקה שהשיקה את האתר שלה וקצת לפנייה הייתה זאת ענקית האופנה מספרד, רשת זארה שאחרי שנים רבות בשוק הישראלי השיקה אתר. בדקנו מהם תנאי המשלוחים, מה מציעות שאר חברות האופנה ומי נשאר מאחור?
המשבר שפוקד את שוק האופנה הישראלי נמשך כבר תקופה ממושכת ובחודשים האחרונים מחריף כשעוד ועוד רשתות אופנה קורסות, האחרונה שבהם היא TNT. הסיבות למשבר מגוונות וכוללות בין השאר את הקנייה באינטרנט שנוגסת ברווחיות הקניונים. אך טבעי הוא שרשתות האופנה שהחזיקו עד היום רק חנויות פיזיות בקניונים יצטרפו גם הן למכירה ברשת. בשבועות האחרונים הצטרפו לחגיגת האונליין רשת אורבניקה ורשת זארה. למרות הרצון של הרשתות לאפשר עוד ערוצי מכירה לא תמיד תנאי התשלום, ההחזרה והמשלוחים מעודדים את הקנייה און ליין.
משלוח עם שליח, החזרה בדואר
רשת אורבניקה היא רשת אופנה שמיועדות לכל המשפחה ומציעה פריטי לבוש לנשים, ילדים וגברים, הרשת לא מתמחה בפריטי לבוש בסגנון מסויים אלא מציעה את כל האפשרויות החל מבגדי ערב ועד לבגדי ספורט. ברשת נמכרים גם אביזרים שונים, נעליים ומוצרי קוסמטיקה.
עד היום ראינו בעיקר את חברות האופנה הגדולות פותחות אתרים לקנייה און ליין והכניסה של אורבניקה לתחום מפתיעה ומרעננת מאוד. תנאי המשלוחים וההחזרות הוגנים. ברכישה של למעלה מ199 ₪ המשלוח יהיה בחינם, ברכישה בסכום נמוך יותר תשלמו סכום הוגן מאוד של 15 ₪ עבור משלוח עם שליח עד הבית שיגיע בתוך 3 ימי עסקים, זמן סביר לחלוטין.
אם תרצו להחליף או להחזיר את המוצרים שרכשתם תוכלו לעשות זאת תוך 14 ימי עסקים מרגע שהמשלוח הגיע אליכם אבל תצטרכו להגיע לאחד מסניפי הרשת או לחילופין להחזיר את הפריטים דרך הדואר באמצעות מעטפת גוביינא המצורפת לחבילה.
רשת זארה לא מביאה בשורה
רשת זארה נחשבת לאחת האהובות בישראל ומהווה תג יוקרה עבור קניונים בהם היא שוכנת וגם בזארה השיקו סוף סוף אתר קניות און ליין בדומה למדינות אחרות בעולם בהן האפשרות הזאת כבר קיימת.
האתר החדש מציע את אותה הקולקציה שמוצעת בחנויות ובאותם מחירים. בשלב זה אין באתר קלוקצייה ייחודית או מבצעים מיוחדים לגולשים כמו שניתן לראות ברשתות אופנה אחרות.
המשלוחים יסופקו בתוך 3-6 ימי עסקים במשלוח הביתה, מחיר המשלוח יעמוד על 30 ₪ ובחינם מעל 199 ₪. לחילופין ניתן לקבל את המשלוח באיסוף עצמי מאחת החנויות של הרשת.
תנאי האספקה והמשלוחים אינם מהווים בשורה צרכנית לקהל הישראלי ויתרה מכך, במקומות אחרים בעולם זארה מספקת תנאים טובים יותר. כך למשל בארה”ב המשלוח יסופק בתוך 2-4 ימי עסקים ויעלה כחמישה דולרים השווים לכ18 ₪.  בעלות של כ 10 דולרים יכולים לקוחות בניו יורק לקבל את המשלוח באותו יום, אפשרות שכלל לא קיימת בישראל.
חבל שהחברה הספרדית האהובה לא מביאה בשורה כלשהי בתחום המשלוחים המקוונים ואפילו להפך. רשת אורבניקה שהשיקה אתר ימים ספורים לאחר זארה מציעה תנאים הוגנים יותר הן במחיר המשלוח והן בתנאי האספקה המהירים יותר וגם חברות ותיקות אחרות בישראל מציעות תנאים טובים יותר.
משלוח בתוך יום אחד בלבד
בניגוד לרשת זארה שזמני המשלוח שלה ארוכים, יש אתרים ישראלים שכבר הציבו סטנדרט מהיר וראוי כמו אתר טרמינל איקס. האתר שהושק בסוף שנת 2017 מוכר את המותגים ששייכים לקבוצת פוקס כמו אמריקן איגל, צ’ילדרנס פלייס, ללין, יאנגה ופוקס כמובן. בנוסף באתר ניתן למצוא מותגים נוספים כמו יוניקלו, נייק ומנגו.  המשלוחים מסופקים באמצעות שליח הביתה תוך יום אחד בלבד והמשלוח בחינם וללא מינימום קנייה. אם תרצו להחזיר את אחד מהפריטים שרכשתם תוכלו לעשות זאת דרך דואר ישראל ללא תשלום באמצעות מעטפת גוביינא שמסופקת עם החבילה. אין ספק שאתר טרמינל איקס מציב סטנדרט אחר ששאר חברות האופנה צריכות ללמוד ממנו.
גם ברנואר מספקים משלוח תוך יום עסקים אחר במחירים הוגנים מאוד. ברכישה בסכום של עד 59 ₪ מחיר המשלוח יעמוד על 15 ₪, ברכישה בסכום של 60 ₪ עד ל199 ₪ דמי המשלוח יהיו 9 ₪ בלבד, מעל ל199 ₪ המשלוח בחינם. גם בתנאי ההחזרה, רנואר נדיבים מאוד ומאפשרים החזרה בסניפים תוך 21 ימים.
רשת האופנה הישראלית הוותיקה קסטרו חווה גם היא משבר במסגרת הקשיים בשוק האופנה ומציגה דוחות כספיים בעייתים. בכל מה שקשור לקנייה און ליין הרשת מספקת תנאים סבירים. המשלוחים של הרשת מגיעים באופן עקרוני תוך יום עסקים אחד אך אם יש מבצע כלשהו וכמעט תמיד יש מבצע, זמן האספקה מתארך לשלושה ימים. מחיר המשלוח הוגן ועומד על 15 ₪ בקנייה מתחת ל99 ₪ ובחינם בקנייה מעל סכום זה. אם הפריטים ניתן להחזיר בסניפים תוך 14 ימים.
השורה התחתונה
הכניסה של עוד ועוד רשתות לתחום האונליין מהווה נורת אזהרה משמעותית לקניונים שצריכים להמציא את עצמם מחדש ולשדרג את חווית הקנייה והבילוי אבל היא מעידה גם על מצוקתן של רשתות האופנה שמנסות בכל דרך להילחם בהזמנות מאתרים בחול כמו נקסט ואסוס.
כדי להשאיר את הצרכנים נאמנים למותגים, רשתות האופנה צריכות להתאמץ קצת יותר, מבחינת עלויות המשלוחים זמני המשלוח ואפשרויות ההחזרה, כשצרכן לא מודד את הבגד בחנות הוא צריך לדעת שאפשרויות ההחזרה יהיו פשוטות ונוחות וזמן ההחזרה האפשרי יהיה ארוך יותר מהנהוג כיום.
אמנם יש אתרים כמו טרמינל איקס שבהחלט מציבים סטנדרט גבוה בתחום אבל כשענקית אופנה כמו זארה מתחייבת למשלוח של עד שישה ימי עסקים וגובה 30 ₪ למשלוח בסיסי ברור שיש לנו עוד דרך ארוכה.